Już po raz ósmy, w dniach 19-24 sierpnia 2024, spotkamy się w Zielonej Górze, aby świętować wśród wspaniałych artystów. Połączy nas muzyka i edukacja. Melodia będzie przeplatać się z godzinami wytężonej pracy, a wszystko po to, abyś Ty słuchaczu dostał to, co dla serca najpiękniejsze. Prawdziwy miód na uszy.
Różni artyści, różne składy, różne instrumenty. Wspólny mianownik? Instrumenty dęte blaszane. Koncert Dęte kameralnie to wyjątkowa okazja współtowarzyszenia artystom i rzadka szansa obserwowania, jak między muzykami rodzi się nić porozumienia. Wyjątkowa czułość, jaka towarzyszy muzykowaniu w kameralnych składach, pozwala na to, by wzajemne słuchanie i rezonowanie wrażliwością dały słuchaczom możliwość doświadczenia piękna i głębokiego przeżycia artystycznego. Każdy skład, każda konfiguracja instrumentów otwiera przed słuchaczami drzwi do poznania nowych możliwości brzmieniowych i interpretacyjnych. Wybitni wykonawcy zademonstrują podczas tego wieczoru swoje niezwykłe umiejętności i pasję do muzyki kameralnej.
Sarah Slater, Sebastian Berner, Ryan Darke, Alan Thomas – trąbka
Lene Skomedal, Gabriel Czopka, Piotr Kowalski – waltornia
Tomasz Hajda, Roberto de la Guia, Tomer Maschkowski – puzon
Wioletta Fluda-Tkaczyk, Natalia Domańska – fortepian
Łukasz Łacny, Michał Szczerba – perkusjonalia
Ekspresyjny puzon i pomysłowe kompozycje Michała Tomaszczyka sprawiły, że artysta ten zagościł na stałe na współczesnej europejskiej scenie jazzowej. Jego najnowsza płyta Zadora jest odważna, dojrzała i przepełniona charakterystycznym brzmieniem puzonu i flugabone’u. Album inteligentnie łączy w sobie elementy jazzu i muzyki filmowej, budując pomost między jazzowym rodowodem artysty a kinowym rozmachem jego dzisiejszych fascynacji muzycznych. Podczas koncertu Tomaszczykowi towarzyszyć będą: Aga Derlak (fortepian), Sebastian Frankiewicz (perkusja) i Michał Jaros (kontrabas). Występ poprzedzi premiera utworu Hornet’s Nets Pawła Tomaszewskiego skomponowanego na kwartet waltorniowy, fortepian i elektronikę. Kompozycja zabrzmi w wykonaniu kompozytora oraz znanego już zielonogórskiej publiczności kwartetu waltorniowego Hornet Quartet.
Powstanie utworu Pawła Tomaszewskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Michał Tomaszczyk – puzon, flugabone
Aga Derlak – fortepian
Michał Jaros – kontrabas
Sebastian Frankiewicz – perkusja
Paweł Tomaszewski – fortepian, elektronika
Hornet Quartet: Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – róg
W roku olimpijskim i dokładnie 40 lat po premierze na igrzyskach w Los Angeles zabrzmi Fanfara olimpijska Johna Williamsa, która otworzy wieczorny koncert muzyki filmowej. Popularne tematy, rozpoznawalne już po kilku dźwiękach, poniosą słuchaczy w dobrze znane przestrzenie, a w tę wyjątkową podróż śladami muzyki i kina zabiorą słuchaczy uczestnicy warsztatów CORNO wraz z wykładowcami i zaproszonymi artystami festiwalu. W programie m.in. fragmenty ścieżek dźwiękowych takich filmowych pereł, jak Gwiezdne wojny (muz. John Williams), Powrót do przyszłości (Alan Silvestri) czy Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (Ennio Morricone). Koncert pod muzycznym kierunkiem Raimunda Zella, Domenica Catalano i gwiazdy Hollywood Studio – Jamesa Thatchera. Oscarowy wieczór w Zielonej Górze!
James Thatcher, Raimund Zell, Domenico Catalano – dyrygenci
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Roberto de la Guia – puzon
Lene Skomedal – róg
Jakub Waszczeniuk, Ryan Darke – trąbka
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej wystąpi wraz z wirtuozami gry na trąbce, waltorni, puzonie, eufonium i tubie, reprezentującymi międzynarodową kadrę CORNO – Brass Music Festival. W programie usłyszymy dzieła kompozytorów od wczesnego klasycyzmu, przez okres romantyzmu i XX wieku, aż po współczesne dzieło śląskiego kompozytora Adama Wesołowskiego. Jednym z najbardziej interesujących punktów koncertu będzie światowa premiera orkiestrowego opracowania Concertino Josepha Jongena na orkiestrę i trąbkę. Pomimo że utwór powstał ponad 100 lat temu, nigdy wcześniej nie był wykonywany w pełnym składzie orkiestry, ponieważ z oryginału zachował się jedynie wyciąg fortepianowy i głos solowy. Orkiestrę poprowadzi charyzmatyczny Sebastian Perłowski.
Program:
Michael Haydn – Concertino na róg i puzon altowy
Adam Wesołowski – Euphory Concerto na eufonium i orkiestrę smyczkową
Ernst Sachse – Concertino na puzon basowy
Gerald Finzi – Pięć Bagatel na tubę
Joseph Jongen – Concertino op. 41 na trąbkę (polska premiera)
Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Sebastian Berner – trąbka
Tomasz Hajda – puzon
Tomer Maschkowski – puzon basowy
Michał Szczerba – róg
Gene Pokorny – tuba
Sebastian Perłowski – dyrygent
Coroczny koncert uczestników warsztatów, pod czułym kierunkiem wybitnych trębaczy – Sarah Slater i Andre Schocha, tym razem odbędzie się w Kościele pw. Najświętszego Zbawiciela. To koncert-medytacja, okazja do zatrzymania się w pogoni obowiązków i duchowe ukojenie płynące ze spotkania z muzyką epok dawnych pisaną przez takich kompozytorów, jak Johann Sebastian Bach czy mistrz tzw. szkoły weneckiej, Giovanni Gabrieli.
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Sarah Slater, Andre Schoch – dyrygenci
Po raz pierwszy w Polsce – Jazzrausch Bigband – wystąpi w niezwykle energetycznym koncercie, który zwieńczy tegoroczny CORNO – Brass Music Festival.
W 2015 roku zespół założony przez monachijskiego puzonistę Romana Sladka oraz gitarzystę i kompozytora Leonharda Kuhna, zadebiutował w Harry Klein, jednym z najbardziej renomowanych klubów elektro w Europie. Od tego czasu big band grał na coraz większych scenach, także w Lincoln Center w Nowym Jorku, a jego unikalny dźwięk jest celebrowany przez fanów jazzu i miłośników tańca na całym świecie. Zespół, niezwykle wszechstronny, nie gra „tylko” quasi wynalezionego przez siebie techno-jazzu, ponieważ utalentowani muzycy potrafią również doskonale wykonywać wszystkie klasyczne style big bandu. Wszechstronne wpływy z muzyki klasycznej również odgrywają dużą rolę, w końcu lider zespołu Roman Sladek i kompozytor rezydent Leonhard Kuhn ukończyli klasyczne studia. Z tego powodu Jazzrausch Bigband zajmował się już kompozytorami takimi jak Johannes Brahms i Ludwig van Beethoven, a w projekcie „Bruckner’s Breakdown” intensywnie poświęcił się wielkiemu austriackiemu romantykowi XIX wieku.
Z fragmentami tego programu Jazzrausch Bigband wystąpi u nas, gdzie w programie znajdzie się również „Mahler’s Breakdown”, adaptacja muzyki innego ważnego symfonika. Zespół przerobił znaną Piątą Symfonię Mahlera, w której drzwi do nowoczesności zostały szeroko otwarte, a słynne Adagietto jest muzycznym wyrazem miłości kompozytora do jego żony Almy. W obliczu zgodnej z duchem Jazzrausch Bigband wersji, w której muzyka Mahlera zostaje przekształcona do tańca, można by pomyśleć, „że to dzieło czekało 120 lat na tę interpretację” (Süddeutsche Zeitung). Klasyka w techno-jazzowej aranżacji, inteligentnie, wirtuozowsko i porywająco zainscenizowana! Prawdziwa gratka dla klubowiczów szukających oryginalności, a także dla słuchaczy jazzu i muzyki klasycznej, którzy pragną większej dawki rozrywki i potężnego brzmienia.
JAZZRAUSCH BIGBAND:
Daniel Klingl – saksofon altowy i sopranowy | Moritz Stahl – saksofon tenorowy i sopranowy | Tom Förster – saksofon tenorowy | Florian Leuschner – saksofon barytonowy, klarnet basowy i kontrabasowy | Julius Braun – trąbka | Angela Avetisyan – trąbka | Roman Sladek – puzon, prowadzenie | Moritz Renner – puzon | Jutta Keeß – tuba | Marco Dufner – perkusja | Georg van Jiorge – bas | Heinrich Wulff – gitara | Maxim Burtsev – klawisze | Patricia Römer – wokal | Leonhard Kuhn – live electronics
Różni artyści, różne składy, różne instrumenty. Wspólny mianownik? Instrumenty dęte blaszane. Koncert Dęte kameralnie to wyjątkowa okazja współtowarzyszenia artystom i rzadka szansa obserwowania, jak między muzykami rodzi się nić porozumienia. Wyjątkowa czułość, jaka towarzyszy muzykowaniu w kameralnych składach, pozwala na to, by wzajemne słuchanie i rezonowanie wrażliwością dały słuchaczom możliwość doświadczenia piękna i głębokiego przeżycia artystycznego. Każdy skład, każda konfiguracja instrumentów otwiera przed słuchaczami drzwi do poznania nowych możliwości brzmieniowych i interpretacyjnych. Wybitni wykonawcy zademonstrują podczas tego wieczoru swoje niezwykłe umiejętności i pasję do muzyki kameralnej.
Sarah Slater, Sebastian Berner, Ryan Darke, Alan Thomas – trąbka
Lene Skomedal, Gabriel Czopka, Piotr Kowalski – waltornia
Tomasz Hajda, Roberto de la Guia, Tomer Maschkowski – puzon
Wioletta Fluda-Tkaczyk, Natalia Domańska – fortepian
Łukasz Łacny, Michał Szczerba – perkusjonalia
Ekspresyjny puzon i pomysłowe kompozycje Michała Tomaszczyka sprawiły, że artysta ten zagościł na stałe na współczesnej europejskiej scenie jazzowej. Jego najnowsza płyta Zadora jest odważna, dojrzała i przepełniona charakterystycznym brzmieniem puzonu i flugabone’u. Album inteligentnie łączy w sobie elementy jazzu i muzyki filmowej, budując pomost między jazzowym rodowodem artysty a kinowym rozmachem jego dzisiejszych fascynacji muzycznych. Podczas koncertu Tomaszczykowi towarzyszyć będą: Aga Derlak (fortepian), Sebastian Frankiewicz (perkusja) i Michał Jaros (kontrabas). Występ poprzedzi premiera utworu Hornet’s Nets Pawła Tomaszewskiego skomponowanego na kwartet waltorniowy, fortepian i elektronikę. Kompozycja zabrzmi w wykonaniu kompozytora oraz znanego już zielonogórskiej publiczności kwartetu waltorniowego Hornet Quartet.
Powstanie utworu Pawła Tomaszewskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Michał Tomaszczyk – puzon, flugabone
Aga Derlak – fortepian
Michał Jaros – kontrabas
Sebastian Frankiewicz – perkusja
Paweł Tomaszewski – fortepian, elektronika
Hornet Quartet: Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – róg
W roku olimpijskim i dokładnie 40 lat po premierze na igrzyskach w Los Angeles zabrzmi Fanfara olimpijska Johna Williamsa, która otworzy wieczorny koncert muzyki filmowej. Popularne tematy, rozpoznawalne już po kilku dźwiękach, poniosą słuchaczy w dobrze znane przestrzenie, a w tę wyjątkową podróż śladami muzyki i kina zabiorą słuchaczy uczestnicy warsztatów CORNO wraz z wykładowcami i zaproszonymi artystami festiwalu. W programie m.in. fragmenty ścieżek dźwiękowych takich filmowych pereł, jak Gwiezdne wojny (muz. John Williams), Powrót do przyszłości (Alan Silvestri) czy Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (Ennio Morricone). Koncert pod muzycznym kierunkiem Raimunda Zella, Domenica Catalano i gwiazdy Hollywood Studio – Jamesa Thatchera. Oscarowy wieczór w Zielonej Górze!
James Thatcher, Raimund Zell, Domenico Catalano – dyrygenci
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Roberto de la Guia – puzon
Lene Skomedal – róg
Jakub Waszczeniuk, Ryan Darke – trąbka
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej wystąpi wraz z wirtuozami gry na trąbce, waltorni, puzonie, eufonium i tubie, reprezentującymi międzynarodową kadrę CORNO – Brass Music Festival. W programie usłyszymy dzieła kompozytorów od wczesnego klasycyzmu, przez okres romantyzmu i XX wieku, aż po współczesne dzieło śląskiego kompozytora Adama Wesołowskiego. Jednym z najbardziej interesujących punktów koncertu będzie światowa premiera orkiestrowego opracowania Concertino Josepha Jongena na orkiestrę i trąbkę. Pomimo że utwór powstał ponad 100 lat temu, nigdy wcześniej nie był wykonywany w pełnym składzie orkiestry, ponieważ z oryginału zachował się jedynie wyciąg fortepianowy i głos solowy. Orkiestrę poprowadzi charyzmatyczny Sebastian Perłowski.
Program:
Michael Haydn – Concertino na róg i puzon altowy
Adam Wesołowski – Euphory Concerto na eufonium i orkiestrę smyczkową
Ernst Sachse – Concertino na puzon basowy
Gerald Finzi – Pięć Bagatel na tubę
Joseph Jongen – Concertino op. 41 na trąbkę (polska premiera)
Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Sebastian Berner – trąbka
Tomasz Hajda – puzon
Tomer Maschkowski – puzon basowy
Michał Szczerba – róg
Gene Pokorny – tuba
Sebastian Perłowski – dyrygent
Coroczny koncert uczestników warsztatów, pod czułym kierunkiem wybitnych trębaczy – Sarah Slater i Andre Schocha, tym razem odbędzie się w Kościele pw. Najświętszego Zbawiciela. To koncert-medytacja, okazja do zatrzymania się w pogoni obowiązków i duchowe ukojenie płynące ze spotkania z muzyką epok dawnych pisaną przez takich kompozytorów, jak Johann Sebastian Bach czy mistrz tzw. szkoły weneckiej, Giovanni Gabrieli.
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Sarah Slater, Andre Schoch – dyrygenci
Po raz pierwszy w Polsce – Jazzrausch Bigband – wystąpi w niezwykle energetycznym koncercie, który zwieńczy tegoroczny CORNO – Brass Music Festival.
W 2015 roku zespół założony przez monachijskiego puzonistę Romana Sladka oraz gitarzystę i kompozytora Leonharda Kuhna, zadebiutował w Harry Klein, jednym z najbardziej renomowanych klubów elektro w Europie. Od tego czasu big band grał na coraz większych scenach, także w Lincoln Center w Nowym Jorku, a jego unikalny dźwięk jest celebrowany przez fanów jazzu i miłośników tańca na całym świecie. Zespół, niezwykle wszechstronny, nie gra „tylko” quasi wynalezionego przez siebie techno-jazzu, ponieważ utalentowani muzycy potrafią również doskonale wykonywać wszystkie klasyczne style big bandu. Wszechstronne wpływy z muzyki klasycznej również odgrywają dużą rolę, w końcu lider zespołu Roman Sladek i kompozytor rezydent Leonhard Kuhn ukończyli klasyczne studia. Z tego powodu Jazzrausch Bigband zajmował się już kompozytorami takimi jak Johannes Brahms i Ludwig van Beethoven, a w projekcie „Bruckner’s Breakdown” intensywnie poświęcił się wielkiemu austriackiemu romantykowi XIX wieku.
Z fragmentami tego programu Jazzrausch Bigband wystąpi u nas, gdzie w programie znajdzie się również „Mahler’s Breakdown”, adaptacja muzyki innego ważnego symfonika. Zespół przerobił znaną Piątą Symfonię Mahlera, w której drzwi do nowoczesności zostały szeroko otwarte, a słynne Adagietto jest muzycznym wyrazem miłości kompozytora do jego żony Almy. W obliczu zgodnej z duchem Jazzrausch Bigband wersji, w której muzyka Mahlera zostaje przekształcona do tańca, można by pomyśleć, „że to dzieło czekało 120 lat na tę interpretację” (Süddeutsche Zeitung). Klasyka w techno-jazzowej aranżacji, inteligentnie, wirtuozowsko i porywająco zainscenizowana! Prawdziwa gratka dla klubowiczów szukających oryginalności, a także dla słuchaczy jazzu i muzyki klasycznej, którzy pragną większej dawki rozrywki i potężnego brzmienia.
JAZZRAUSCH BIGBAND:
Daniel Klingl – saksofon altowy i sopranowy | Moritz Stahl – saksofon tenorowy i sopranowy | Tom Förster – saksofon tenorowy | Florian Leuschner – saksofon barytonowy, klarnet basowy i kontrabasowy | Julius Braun – trąbka | Angela Avetisyan – trąbka | Roman Sladek – puzon, prowadzenie | Moritz Renner – puzon | Jutta Keeß – tuba | Marco Dufner – perkusja | Georg van Jiorge – bas | Heinrich Wulff – gitara | Maxim Burtsev – klawisze | Patricia Römer – wokal | Leonhard Kuhn – live electronics
urodziła się w Norwegii, ale mieszka w Göteborgu w Szwecji. Jako waltornistka współpracowała z wieloma orkiestrami, między innymi z Norrlandsoperan, Filharmonią Kopenhaską, Wermland Opera, Trondheim Symphony Orchestra, grała również wiele projektów z Göteborg Symphony Orchestra, Göteborg Wind Orchestra, Helsingborgs Symphony Orchestra, Jönköpings Sinfonietta, Szwedzką Orkiestrą Kameralną, Aarhus Symphony Orchestra, Stavanger Symphony Orchestra, Norwegian Army Band, Norwegian Marine Band, Norwegian Air Force Band, Swedish Air Force Band, Swedish Marine Band, Kristiansand Symphony Orchestra, Norwegian Wind Ensemble, Dala Sinfonietta, Oscarsborg Opera.
Występuje również jako solistka i kameralistka, a także wykładowczyni kursów mistrzowskich w ramach wielu projektów i festiwali, takich jak Citguad (Hiszpania), Encuentro Internacional de Cornos (Chile), Carnaval du Cor (Niemcy). Po raz trzeci będziemy gościć ją na CORNO.
Łącząc swoją karierę muzyczną z nauczaniem autorskiego stylu jogi dla muzyków, coachingiem i technikami oddychania, uczyła w akademiach, takich jak Colburn School of Music (Los Angeles, USA), Guildhall School of Music and Drama (Londyn, Wielka Brytania ), Hochschule für Musik (Hannover, Niemcy) i wielu innych. Lene prowadziła warsztaty dla kilku profesjonalnych zespołów i orkiestr, a jej klientami są zarówno bardzo młodzi studenci, jak i światowej sławy soliści, dyrygenci i muzycy, na przykład z Filharmonii Berlińskiej, Los Angeles Philharmonic czy Concertgebouw Orchestra.
Urodzony w Zielonej Górze. Naukę gry na waltorni rozpoczął w klasie Iwana Moroza, a kontynuował ją u prof. Christiana-Friedricha Dallmanna w Akademii Sztuk w Berlinie (Universität der Künste Berlin).
Zdobył liczne nagrody na międzynarodowych konkursach m.in. w Markneukirchen, Praska Wiosna w Pradze, Sannicandro di Bari, Łodzi, Gdańsku. Był stypendystą Ministerstwa Kultury RP, Programu ‚Młoda Polska‘, Prezydenta Zielonej Góry i Marszałka Województwa Lubuskiego, Jütting Stiftung, Paul Paul Hindemith Gesellschaft, Ad Infinitum Foundation.
Był członkiem słynnej Akademii Orkiestrowej Karajana przy Berlińskiej Filharmonii. Współpracuje m. in. z Berliner Philharmoniker, Gewandhaus Orchester zu Leipzig, NDR Elbphilharmonie Orchester, WDR Sinfonieorchester, Staatskapelle Berlin, Staatskapelle Dresden, Staatsoper Hamburg, Konzerthaus Orchester Berlin, Oslo Philharmonic, Bergen Philharmonic, Mahler Chamber Orchestra, Kammerphilharmonie Bremen, Rundfunksinfonieorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, SHMF Orchester, Bachakademie Stuttgart, Verbier Festival Orchestra.
Obecnie pełni rolę 1/3 waltornisty w Frankfurt Radio Symphony Orchestra (hr-Sinfonieorchester) oraz jest asystentem w klasie waltorni Prof. Christiana-Friedricha Dallmanna na Uniwersytecie Sztuki w Berlinie.
zwycięzca pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Maurice'a André w Paryżu w 2022 roku i obecnie pierwszy trębacz Frankfurt Radio Orchestra. Jest jednym z wiodących trębaczy na świecie w swoim pokoleniu.
Pierwsze lekcje gry na trąbce otrzymał w wieku 9 lat u Markusa Kleina. Berner był członkiem młodzieżowych orkiestr w Niemczech oraz laureatem wielu konkursów, w tym pierwszej nagrody na konkursie "Cittá di Chieri" we Włoszech w 2016 roku, drugiej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Trąbki im. Reinholda Friedricha w Lizbonie w 2016 roku, pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Bodensee w 2017 roku oraz drugiej nagrody na Europejskim Konkursie Muzycznym Lions w Montreux w 2017 roku. W latach 2013-2016 Berner studiował u Hannesa Läubina w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Następnie był studentem Reinholda Friedericha w latach 2016-2018 w Hochschule für Musik w Karlsruhe. Jako gościnny pierwszy trębacz, Berner występował z takimi orkiestrami jak Berlińska Filharmonia, Bawarska Orkiestra Radiowa oraz Bamberger Symphoniker. Był także członkiem Lucerne Festival Orchestra w latach 2019-2021. W latach 2018-2021 Sebastian Berner pełnił funkcję pierwszego trębacza w Stuttgarckiej Orkiestrze Państwowej, a w 2022 roku został pierwszym trębaczem Frankfurt Radio Orchestra.
"Rozpływający się dźwięk bigbandu z muzyką house i techno." (Süddeutsche Zeitung)
Z przeciętnie 80 koncertami rocznie w Europie, Ameryce, Azji i Afryce Jazzrausch Bigband jest jednym z najbardziej zajętych bigbandów w Europie. Z "mocą, groove'em i ogromną obecnością sceniczną" (Frankfurter Allgemeine Zeitung), zespół tak samo skutecznie dociera do publiczności z kręgów jazzowych, jak i muzyki elektronicznej.
Siłą napędową Jazzrausch Bigband są monachijski puzonista i menedżer muzyczny Roman Sladek oraz gitarzysta i kompozytor Leonhard Kuhn. W 2015 roku, zaledwie rok po założeniu, Jazzrausch Bigband stał się artystą rezydentem jednego z najbardziej renomowanych klubów techno w Europie, 'Harry Klein'. To jedyna taka rezydentura na świecie. Wkrótce zaczęli docierać do większej publiczności, a zespół zapełniał klubowe sale koncertowe, takie jak monachijska Muffathalle, jak również sale koncertowe muzyki klasycznej, jak Filharmonia Monachijska.
Trasy koncertowe Jazzrausch Bigbandu prowadziły ich do Lincoln Center w Nowym Jorku, na Festiwal JZ w Szanghaju, na Międzynarodowy Festiwal Jazzu Safaricom w Nairobi, na Ural Music Night w Jekaterynburgu i na Festiwal Muzyczny SXSW w Austin, oraz wielu innych miejsc.
Nie będzie przesadą nazywanie zespołu fenomenem. Pokazują oni w swoim własnym stylu to, co przenika się w gatunku muzycznym, który nazywa się jazz, a do tego dają pole do tego, aby wich muzyce mieszały się wszystkie inne gatunki.
Dzięki tej mieszance wszyscy zaangażowani, zarówno zespół, jak i publiczność, doświadczają bezpośrednio burzenia granic. W tym kontekście muzyka Jazzrausch Big band wydaje się spełniać pragnienia wielu odbiorców: zaspokaja apetyt miłośników sceny klubowej na więcej autentycznej i oryginalnej muzyki, a także oczekiwań miłośników jazzu i muzyki klasycznej na "współczesność", wniesioną w stałe ramy.
urodzony w 1988 roku w Zug, w Szwajcarii. Ukończył studia muzyczne na Uniwersytecie Applied Sciences and Arts w Lucernie pod kierunkiem prof. Markusa Wüesta w 2014 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Od ponad dekady kształtuje krajobraz muzyczny jako basowy puzonista, początkowo w Tonhalle Orchestra Zurich, od 2014 roku w Basel Symphony Orchestra, a od 2022 roku jako basowy puzonista w renomowanym Gewandhausorchester w Lipsku. Jego zdolność do przedstawiania puzonu basowego jako innowacyjnego i ekspresyjnego instrumentu przyniosła mu występy z takimi orkiestrami jak Swiss Youth Symphony Orchestra i Sinfonia Baden, Basel Symphony Orchestra, a także występy na międzynarodowych scenach, w tym na festiwalu Puplinge Classique i na Uniwersytecie Redlands w Kalifornii. Wystąpił również na Międzynarodowym Festiwalu Puzonowym 2018 na Uniwersytecie Iowa ze SlideSticks Trio, które założył i prowadził przez kilka lat.
Artystyczna osobowość Catalano została uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami, w tym nagrodą sponsorską Fundacji Friedla Walda w Bazylei oraz Nagrodą Pamięci Edwina Fischera. Jego zaangażowanie w edukację muzyczną znajduje odzwierciedlenie w roli poszukiwanego wykładowcy na warsztatach mistrzowskich z muzyki crossoverowej, gry orkiestrowej i muzyki kameralnej.
Solo waltornista Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu. Zdobywca nagród na konkursach w Łodzi i Katowicach. Finalista artEZ Brass Competition w Enschede. Doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem Dale’a Clavengera, Williama VerMeulena oraz Williama Caballero. Współpracuje z Sinfonią Varsovia, Polska Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz Okriestrą Kameralną AUKSO. W sezonie 2015/2016 był na rocznym kontrakcie w Buffalo Philharmonic Orchestra w Stanach Zjednoczonych.
Pierwszy trębacz Los Angeles Opera Orchestra, wykładowca trąbki w Bob Cole Conservatory na California State University Long Beach oraz wykładowca pedagogiki w Colburn Conservatory of Music.
Ryan Darke grał przez całe sezony z Baltimore Symphony Orchestra, San Diego Symphony i New World Symphony. Grał na kontraktach krótkoterminowych w Auckland Philharmonia, Filharmonią Malezyjską i Stavanger Philharmonic.
W kraju występował z San Francisco Symphony and Brass Ensemble, Saint Louis Symphony, Seattle Symphony, Detroit Symphony, Indianapolis Symphony i wieloma innymi. Z Los Angeles Philharmonic występował gościnnie jako solo trębacz, wraz z LA Philharmonic Brass Quintet wziął udział w dwóch międzynarodowych trasach koncertowych (Wenezuela i Szkocja).
Ponadto nagrał wiele sesji dla Warner Brothers, Sony, Capital Records i Fox Studios. Można go usłyszeć w wielu filmach i programach telewizyjnych, w tym Król rozrywki (The Greatest Showman), To nie wypanda (Turning Red), The Mandelorian, Mulan, Legion samobójców: The Suicide Squad, Simpsonowie, Star Trek: Picard i innych.
jest solo puzonistą Konzerthausorchester Berlin i byłym członkiem "Karajan-Akademie der Berliner Philharmoniker." Zdobył trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium w 2022 roku, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Città di Porcia" w Pordenone w 2023 roku oraz pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Puzonowym im. Michela Becqueta w Luksemburgu w 2023 roku.
Roberto urodził się w 1995 roku w Albacete, w Hiszpanii. Zaczął naukę gry na puzonie w wieku 8 lat w Real Conservatorio de Música y Danza de Albacete pod opieką Miguela Antonio Gonzaleza. W 2017 roku otrzymał stypendium od Brass Academy Alicante. Ukończył studia w 2018 roku na Conservatorio Superior de Música de Castilla La Mancha w Albacete. W trakcie studiów licencjackich uczestniczył w programie wymiany Erasmus z Fabrice Millischerem w Freiburg Musikhochschule, gdzie otrzymał stypendium Helene-Rosenberg-Stiftung. Od 2019 roku kontynuował studia magisterskie w Freiburg Musikhochschule i ukończył je w 2023 roku pod opieką Fabrice'a Millischera.
Od 2018 do 2021 roku Roberto pracował jako członek Spanish Military Wind Orchestra. W latach 2022-2023 pełnił funkcję solo puzonisty w Wuppertal Sinfonieorchester, a od 2023 roku zajmuje to samo stanowisko w Konzerthausorchester Berlin. Oprócz regularnych koncertów z orkiestrą, często występuje jako gościnny solista z takimi orkiestrami jak Bavarian Radio Symphony Orchestra, Spanish Radio Television Symphony Orchestra czy Baden-Baden Philharmonic Orchestra. Ponadto często jest zapraszany do występów solowych na festiwalach takich jak Numskull Brass Festival, Festival Internacional de Música de Valencia czy Rheingau Musik Festival.
Roberto jest również laureatem Międzynarodowego Konkursu Puzonowego IPV Saarbrucken (2020) oraz Międzynarodowego Konkursu Aeolus w Düsseldorfie (2023).
Miał szczęście być członkiem Karajan-Akademie der Berliner Philharmoniker od 2021 do 2022 roku, pod opieką Thomasa Leyendeckera, co pozwoliło mu występować z Orkiestrą Filharmonii Berlińskiej i współpracować z dyrygentami takimi jak Oksana Lyniv, Tugan Sokhiev, Matthias Pintscher, Adam Fischer czy Zubin Mehta, między innymi.
Dodatkowo zdobył cenne doświadczenie orkiestrowe jako członek Junge Deutsche Philharmonie, Extremadura Youth Orchestra czy Castilla La Mancha Youth Orchestra.
Koncertująca pianistka i wykładowczyni w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
Ukończyła pianistyczne studia licencjackie i magisterskie w 2013 r. w Akademii Muzycznej w Poznaniu, a także ukończyła studia podyplomowe „Zarządzanie w kulturze” w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Od 2012 roku pracuje jako akompaniator w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jej repertuar, stale poszerzany zawiera obecnie ponad 100 dzieł na instrumenty dęte blaszane. Jako solistka występowała z Filharmonią Opolską, Filharmonią Poznańską i Poznańską Reprezentatywną Orkiestrą Sił Powietrznych. Jako pianistka bierze udział w wielu międzynarodowych konkursach, festiwalach i kursach mistrzowskich w Polsce i Niemczech, we współpracy z wybitnymi i cenionymi muzykami.
W wolnych chwilach udziela lekcji gry na fortepianie, podróżuje, robi zdjęcia, wypieka i spaceruje z psem.
gra na eufonium i pochodzi z Bergen w Norwegii. Pracuje w Norwegian Army Band, gdzie wygrała swoją pozycję w 2023 roku.
Jako solistka Jannicke miała okazję występować z różnymi zespołami, w tym z Krohnengen Brass Band, Eikanger-Bjørsvik, Królewskim Norweskim Zespołem Morskich Sił oraz Orkiestrą Dętą Göteborg.
Jannicke ukończyła studia w Akademii Griega w Bergen oraz w Hochschule Luzern w Szwajcarii. Jej nauczycielami podczas studiów licencjackich i magisterskich byli Grethe Tonheim, Tormod Flaten i Thomas Rüedi. Ukończyła studia z najwyższą oceną w 2015 roku.
W 2006 roku Jannicke dołączyła do czołowego zespołu dętego Eikanger-Bjørsvik, gdzie grała przez 10 lat. Podczas jej pobytu w zespole zdobyli oni pierwszą nagrodę w Norweskich Mistrzostwach Narodowych aż 7 razy.
Jannicke uczestniczyła w krajowych i międzynarodowych konkursach solistów. W 2008 roku zdobyła drugą nagrodę w Norweskim Konkursie Narodowym dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych. W 2014 roku awansowała do finału ITEC, a w 2017 roku zdobyła pierwszą nagrodę w Regionalnym Konkursie dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych w Bergen.
Jannicke jest artystką firmy Adams Brass i regularnie występuje na recitalach oraz prowadzi masterclassy na całym świecie. Została zaproszona na festiwale takie jak Congreso AETYB, Galaico Brass Festival w Hiszpanii oraz LizBrass w Portugalii.
Pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła z wyróżnieniem. Swoje zainteresowania kieruje głównie na współpracę z instrumentami dętymi. Uczestniczyła w wielu znaczących przesłuchaniach, festiwalach i konkursach, gdzie otrzymywała dyplomy za wyróżniający/najlepszy akompaniament. Pracę jako pianistka rozpoczęła w 2012 w Operze Wrocławskiej. W latach 2013-2019 pracowała w Operze Krakowskiej, jako korepetytor chóru. Od 2014 r. pracuje na Akademii Muzycznej w Krakowie na stanowisku akompaniatora, a od lutego 2019 r. jest zatrudniona w Capelli Cracoviensis na stanowisku muzyka kameralisty. W 2015 r. pracowała jako korepetytor na Universität der Künste w Berlinie w klasie puzonu.
Pierwszy puzonista Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jeden z wiodących polskich puzonistów, zdobywca wielu nagród na międzynarodowych konkursach solowych i kameralnych m.in. w Warszawie, Katowicach, Dąbrowie Górniczej i Gdańsku.
Koncertował w roli solisty z wieloma orkiestrami w Polsce, dokonał archiwalnych nagrań z orkiestrą NOSPR Sonatiny K. Serockiego, Koncertu na puzon i orkiestrę K. Sikorskiego oraz Koncertu na puzon Wilhelma Friemana. Jest czynnym kameralistą, występując jednocześnie w Sinfonia Varsovia Brass i Polish Brass Quintet. Od 2008 roku jest wykładowcą puzonu i kameralistyki w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Od 2018 roku solo waltornista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. W latach 2014-2020 był solo waltornistą Filharmonii Poznańskiej, w latach 2009-2011 Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Wielokrotny finalista krajowych i międzynarodowych konkursów, zarówno jako solista, jak i kameralista. Członek kwartetu waltorniowego Hornet Quartet, który koncertował na wielu festiwalach muzyki kameralnej w Polsce, międzynarodowych festiwalach International Horn Symposium (Brazylia, Belgia), a także występował solo z orkiestrami: The Royal Symphonic Band of the Belgian Guides, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku.
Pięciokrotnie uczestniczył w międzynarodowym projekcie I Culture Orchestra. W jego ramach brał udział w warsztatach orkiestrowych prowadzonych m. in. przez Jeffa Bryant'a czy Roda Franks'a.
Współpracuje z wieloma cenionymi orkiestrami w Polsce m. in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, NFM Filharmonia Wrocławska, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Kameralna- Sopot, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Wziął udział we wszystkich edycjach CORNO.
Solista w grupie waltorni NFM Filharmonii Wrocławskiej. Były pierwszy waltornista Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus i Orchestry Muzyki Nowej. Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach. Doskonalił swoje umiejętności u Dale’a Clavengera, Denise Tryon, Markusa Maskuniitty, Stefana de Leval Jezierskiego i Xiao Ming Han. Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z wieloma zespołami, m.in. z Malaysian Philharmonic Orchestra, Filharmonią Narodową w Warszawie, Operą Narodową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, Orkiestrą Kameralną AUKSO. Występował z Ensemble Orchestral Contemporain w Lyonie, Circuit Court Ensemble oraz z inżynierami dźwięku z IRCAM w Paryżu. Razem z Pawłem Pudło jest współzałożycielem międzynarodowego projektu edukacyjno-muzycznego WarHorns. Jest współzałożycielem Hornet Quartet.
Od 2018 roku jest przedstawicielem International Horn Society na Europę.
Prof. Christian Lampert jest absolwentem w klasie Francesco Raselliego (Bazylea), Mahira Cakara (Stuttgart) i Ericha Penzla (Kolonia). Otrzymał różne nagrody, między innymi w konkursach muzycznych w Markneukirchen oraz w konkursie krajowym w Bonn.
Christian Lampert został pierwszym walotrnistą w Operze we Frankfurcie (1989-1996), później pełnił tę samą funkcję w Orkiestrze Radia we Frankfurcie (1996-2005). Pełnił również funkcję pierwszego walotrnisty w Orkiestrze Festiwalowej Richarda Wagnera w Bayreuth (1996-2008).
W międzyczasie, oprócz swojej kariery solowej, skupia się szczególnie na muzyce kameralnej, regularnie występuje m.in. z German Hornsound, German Brass, HR-Brass, City Brass Stuttgart, Consortium Classicum, Avalon Woodwind Quintet.
Był wykładowcą w Akademii Muzycznej w Bazylei (Szwajcaria) oraz w Akademii Muzycznej w Stuttgarcie (Niemcy) w latach 2004-2022, przeniósł się ze Stuttgartu do Berna i obecnie pełni funkcje profesorskie w Akademii Muzycznej w Bazylei oraz w Akademii Sztuk w Bernie (oba w Szwajcarii).
W 2018 roku Christian Lampert został mianowany prezydentem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego w Markneukirchen.
Urodził się w 1982 r. w izraelskiej rodzinie mieszkającej w Rotterdamie w Holandii. Zaczął grać na puzonie w wieku 13 lat pod opieką swojego dziadka, byłego puzonisty Israel Philharmonic Orchestra. Zapisał się na studia na Rotterdam Codarts University, później został przyjęty do Staatskapelle Berlin Akademie i West-Eastern Divan Orchestra, gdzie miał okazję pracować pod kierunkiem Daniela Barenboima. Kontynuował studia u Andreasa Kleina, Rainera Vogta i prof. Stefana Schulza, w 2013 roku ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Sztuk (UdK) w Berlinie.
Od 2012 roku Tomer pełni funkcję puzonisty basowego Deutsches Symphonie Orchester Berlin. Gościnnie grywa z takim orkiestrami jak Berliner Philharmoniker, Concertgebouw Orchestra, Gewandhaus Leipzig, Lucerne Festival, Staatskapelle Berlin, Deutsche Oper Berlin i Boston Symphony.
Jest również członkiem różnych zespołów dętych, takich jak International Trombone Ensemble, Berlin Trombone Quarter i Trombone Unit Hannover, z którym otrzymał I nagrodę w 2011 Deutsche Musikwettbewerb . Ponadto często gości w Berliner Philharmoniker Brass Ensemble, a także w Lucerne Festival Brass Ensemble.
Oprócz muzyki, pasjonuje się sferą performansu, tańca i aktorstwa, czego wynikiem było multimedialne przedstawienie „NO-MAD”, wraz z tancerzem i choreografem Orenem Lazovskim, którego premiera miała miejsce w 2016 roku w Radialsystem w Berlinie. W swoim ostatnim projekcie „Sliding thru the Opera” Tomer łączy siły z innym puzonistą Larsem Karlinem i pianistą Ohadem Ben-Ari. Przedstawienie obejmuje hity operowe zaaranżowane na puzon, puzon basowy i fortepian, a premiera odbędzie się w przyszłym sezonie w Filharmonii Berlińskiej.
Od 2023 roku jest artystą firmy Bach
waltornistka pochodząca z Turcji, od 2018 roku jest pierwszą/trzecią waltornistką Orkiestry Symfonicznej w Bazylei. W latach 2016-2018 pełniła funkcję pierwszej waltornistki w Orkiestrze Beethovena w Bonn. Wcześniej pracowała w orkiestrze Pfalztheater w Kaiserslautern w Niemczech.
Edukację muzyczną rozpoczęła na Uniwersytecie Hacettepe, w Konserwatorium Państwowym w Ankarze, gdzie rozpoczęła lekcje waltorni u prof. Erola Gömürgena w wieku jedenastu lat. Później przeniosła się do klasy M. Cema Akcora. W Konserwatorium Państwowym uczęszczała do liceum i ukończyła studia licencjackie. W tym okresie zdobyła nagrody w różnych krajowych konkursach, takich jak "Młody Muzyk Roku" organizowany przez tureckie Ministerstwo Kultury oraz konkurs Yamaha Music Foundation of Europe, brała także udział w różnych międzynarodowych młodzieżowych orkiestrach. W wieku siedemnastu lat otrzymała pierwsze stałe zatrudnienie w Prezydenckiej Orkiestrze Symfonicznej w Ankarze.
Pół roku później otrzymała stypendium dla Młodych Muzyków od DAAD (Niemiecka Służba Wymiany Akademickiej) i rozpoczęła studia w 2005 roku na Uniwersytecie Muzycznym i Teatralnym "Felix Mendelssohn Bartholdy" w Lipsku u prof. Thomasa Hauschilda. Po ukończeniu studiów w Lipsku podjęła studia magisterskie na kierunku muzyki kameralnej i waltorni w Hochschule Für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie u prof. Christiana Lamperta. Otrzymywała również lekcje u renomowanego nauczyciela, prof. Ericha Penzla.
Dalsze doświadczenie zdobywała w orkiestrach m.in. Orkiestra Kameralna w Stuttgarcie, Staatskapelle w Halle, w Operze we Frankfurcie, Gürzenich Orchestra w Kolonii i WDR Symphony Orchestra w Kolonii. Z uwagi na ogromne oddanie młodym muzykom i wysokie kompetencje pedagogiczne, jest stale zapraszana na kursy mistrzowskie i festiwale ze względu na swoje wysokie umiejętności pedagogiczne.
Sebastian PERŁOWSKI – ukończył z wyróżnieniem wydziały dyrygentury symfoniczno-operowej w klasie Jana Wincentego Hawela oraz kompozycji Dariusza Janusa w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Swoje umiejętności doskonalił w Järvi Academy oraz pod okiem takich mistrzów jak Jorma Panula, Jin Wang, Adrian Gnam, Jurij Simonow. Laureat pierwszych nagród na Międzynarodowych Konkursach Dyrygenckich w Atlancie i Kordobie, drugich nagród na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Concurso Jovens Maestros" w Lizbonie i Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy, III Nagrody i nagrody przewodniczącego Jury na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Bukareszcie oraz Nagrody Specjalnej na II Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów muzyki chińskiej w Hong Kongu. Półfinalista Międzynarodowego Konkursu dyrygenckiego „Lovro von Matačić" w Zagrzebiu. Został również nominowany do nagrody krytyków muzycznych i publiczności „Najlepszy Dyrygent Opery Krakowskiej ostatnich pięciu lat" oraz do jednej z najbardziej prestiżowych nagród muzycznych - Nestlé Salzburg Festival Conducting Award.
W roku 2017 w plebiscycie prasowym został wybrany Osobowością Roku 2017 w Krakowie w kategorii Kultura oraz Osobowością Małopolski 2017 w tej samej kategorii. Koncertuje w kraju i za granicą, prowadząc koncerty symfoniczno-operowe, jazzowe oraz musicale. Współpracował z wieloma wybitnymi orkiestrami, takimi jak Sinfonia Varsovia, Hong Kong Philharmonic, NOSPR, Metropolitana de Lisboa, Real Orquesta Sinfónica de Sevilla, The Hong Kong Chinese Orchestra czy Orkiestra Filharmoniczna George Enescu oraz ze światowej klasy solistami – Juliusem Bergerem, Ildebrando D'Arcangelo czy José Curą.
Na swoim koncie ma nagrania dla wytwórni ECM, Warner Classics, DUX, Kameny. W 2016 roku pełnił obowiązki zastępcy dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Poznaniu. Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu im. Księcia Władysława Lubomirskiego (Lubomirski Festival) i festiwalu Muzyka Polska odNova oraz agencji artystycznej Kameny. Od 2022 zasiada w jury międzynarodowego konkursu dyrygenckiego "Wiener Schule" w Wiedniu u boku najwybitniejszych dyrygentów i menedżerów kultury na świecie. W roku 2022 uzyskał tytuł doktora sztuki broniąc pracy doktorskiej pt. „Muzyka symfoniczna Władysława Żeleńskiego - Próba ujęcia problematyki z perspektywy dyrygenta".
W centrum jego zainteresowań znajduje się szczególnie muzyka polskiego romantyzmu, neoromantyzmu oraz okresu Młodej Polski, w której dokonał wielu światowych odkryć i prawykonań dzieł m.in. takich kompozytorów jak Feliks Nowowiejski, Władysław Żeleński czy Franciszek Mirecki.
Jest pierwszym tubistą w Chicago Symphony Orchestra. Wcześniej pełnił funkcję tubisty w Orkiestrze Filharmonii Izraelskiej, Orkiestrze Symfonicznej Utah, Orkiestrze Symfonicznej St. Louis oraz Filharmonii Los Angeles. Oprócz gry na potrzeby ścieżek dźwiękowych do hollywoodzkich w filmach takich jak Jurassic Park i The Fugitive, występował na całym świecie w orkiestrach operowych, zespołach muzyki kameralnej i festiwalach orkiestrowych.
Pokorny regularnie uczestniczy w seminariach na temat instrumentów dętych blaszanych, dając recitale i prowadząc warsztaty mistrzowskie. Corocznie powraca do południowej Kalifornii, aby nauczać, grać i prowadzić wykłady na Seminarium Pokorny'ego organizowanym na Uniwersytecie Redlands; 2017 rok był dziesiątą rocznicą tego wydarzenia. Pokorny nagrał kilka solowych i edukacyjnych płyt CD oraz pomógł puzoniście z Rolling Stones, Michaelowi Davisowi, w nagraniu licznych płyt edukacyjnych z ćwiczeniami.
Pokorny studiował grę na tubie u Jeffrey'a Reynoldsa, Larry'ego Johansena, Tommy'ego Johnsona i Rogera Bobo. Ukończył University of Southern California i otrzymał nagrodę wybitnego absolwenta od USC oraz honorowy doktorat Uniwersytetu Redlands.
Idea powstania kwartetu zrodziła się z przyjaźni, wspólnych doświadczeń muzycznych i podobnych dążeń artystycznych, ale przede wszystkim z miłości do muzyki i waltorni. Soliści czołowych orkiestr symfonicznych w Polsce – Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny i Piotr Kowalski – grają wspólnie od 2009 roku, nieustannie doskonaląc kunszt zespołowej interpretacji i jednolite brzmienie. Repertuar Hornet Quartet obejmuje głównie dzieła muzyki współczesnej oryginalnie stworzone na kwartet waltorniowy. Zespół dokonał szeregu prawykonań dzieł kompozytorów, wśród których znajdują się twórcy Kazimierz Machala, Jan Stokłosa oraz Paweł Pudło, z którym stworzył międzynarodowy i unikatowy projekt War Horns. W projekcie brali udział m.in. Stefan de Leval Jezierski (Berliner Philharmoniker, Luca Benucci (Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino), David Bonet Piris (Orquestra Sinfonica de Barcelona), Alexandru Afanasiev (Mariinsky Theatre Sankt Petersburg). Wspólna pasja do podejmowania nowych wyzwań oraz przekraczania ustalonych granic, pozwala im na ciągłe poszerzanie muzycznych horyzontów i otwieranie się na odkrywcze, awangardowe podejście do muzyki kameralnej.
„(…) to doskonały zespół prezentujący świetną technikę, potężny dźwięk i znakomite wyczucie stylu. Byłem pod wielkim wrażeniem muzykalności i pasjonującej ekspresji bez zbędnego aktorstwa, które często można zauważyć wśród podobnych zespołów. Ich artyzm i pasja wynikają bezpośrednio z gry.”Lee Bracegirdle,
kompozytor, dyrektor Australian Chamber Ballet,
były waltornista Sydney Symphony Orchestra
www.facebook.com/HornetQuartet
Jest członkiem Filharmonii Berlińskiej od 2017 roku.
W latach 2014-2017 był pierwszym trębaczem w Państwowej Orkiestrze Filharmonicznej w Hamburgu. Wcześniej, jako pierwszy trębacz, występował w Deutsche Oper Berlin i Gewandhausorchester Leipzig. Jako solista Schoch występował z Państwową Orkiestrą Filharmoniczną w Hamburgu pod dyrekcją Kenta Nagano, Polską Orkiestrą Kameralną w ramach Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, Praską Orkiestrą Kameralną i Berliner Barock Solisten.
Oprócz swoich występów w orkiestrze, Andre Schoch jest również bardzo zaangażowany jako kameralista. Jest członkiem-założycielem zespołu „10forBrass” oraz duetu Schoch/Höricke. Regularnie jest również zapraszany do gry ze słynnym zespołem „German Brass”.
Od 2020 roku udziela korepetycji studentom gry na trąbce w Akademii Karajana Filharmoników Berlińskich i często prowadzi próby orkiestr dętych tej akademii. W latach 2015-2017 wykładał w Hochschule für Musik und Theater Hamburg. Schoch prowadził wielokrotnie nagradzane kursy mistrzowskie w Karajan Academy, Shanghai Orchestra Academy i Manhattan School of Music.
Urodzony w 1987 roku, pierwszą lekcję gry na trąbce otrzymał w wieku ośmiu lat od Ansgara Dümchena. W latach 2004-2007 był studentem Hochschule für Musik Karlsruhe w klasie prof. Reinholda Friedricha i prof. Klausa Bräkera. Później studiował u profesora Matthiasa Höfsa w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, a w latach 2010-2012 u Gábora Tarköviego w Akademii Karajana Filharmoników Berlińskich.
Wszechstronny repertuar Schocha, jako solisty i kameralisty, został wydany na różnych nagraniach audio i wideo przez takie wytwórnie, jak Berlin Classics, Dabringhaus & Grimm i Genuin.
urodzony w 1998 roku w Blankenburgu (Harz) jako najmłodszy z ośmiorga rodzeństwa, rozpoczął naukę gry na rogu w wieku 7 lat pod kierunkiem swojego ojca. Od 10. roku życia aż do matury uczęszczał do Gimnazjum Muzycznego Schloss Belvedere w Weimarze, gdzie uczył się u Robinsona Wapplera. W trakcie swojej edukacji szkolnej wielokrotnie brał udział w konkursie „Jugend musiziert”, zarówno solowo, jak i w zespołach. Pierwsze doświadczenia orkiestrowe zdobywał w różnych orkiestrach młodzieżowych, takich jak Junge Sinfonie Berlin czy Jugend Sinfonieorchester Berlin. Krótko po rozpoczęciu studiów na Uniwersytecie Sztuk w Berlinie u prof. Christiana-Friedricha Dallmanna, w 2018 roku został stypendystą „Yehudi Menuhin Live Music Now” oraz Kammerakademie Potsdam, gdzie od 2020 roku jest pierwszym waltornistą. Jako członek Kammerakademie Potsdam intensywnie zajmował się grą na rogu naturalnym w orkiestrze, ostatnio nagrywając wszystkie symfonie Beethovena na historycznych instrumentach dętych blaszanych. Solowo Aaron wielokrotnie występował z Concerto Brandenburg, również grając na rogu naturalnym. Aaron miał również okazję zdobyć doświadczenie jako pierwszy waltornista w wielu orkiestrach, w tym Komische Oper Berlin, Konzerthausorchester Berlin i Bergen Philharmonic Orchestra. W festiwalu CORNO Aaron brał udział jako uczestnik w 2018 i 2019 roku.
Australijska trębaczka Sarah Slater jest profesorką trąbki w Hochschule Osnabrück, gdzie wykłada także muzykę kameralną i pedagogikę.
Jej projekt badawczy i wykonawczy "hear her" zwraca uwagę na utwory na trąbkę i instrumenty dęte blaszane skomponowane przez kobiety, zarówno z przeszłości, jak i obecnie.
W latach 2012-2019 współpracowała z Reinholdem Friedrichem w Hochschule für Musik w Karlsruhe jako jego asystentka, a także uczyła w Hochschule für Musik w Trossingen w 2016 i 2017 roku. Jest członkinią międzynarodowego zespołu instrumentów dętych blaszanych WorldBrass od 2012 roku. Występowała z Mahler Chamber Orchestra, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Lucerne Festival Brass, NDR Radiophilharmonie Hannover i Radio Symphony Orchestra Berlin. W latach 2005-2007 była akademistką, a następnie zatrudniona na kontrakcie w Nationaltheater Mannheim, a w 2009 roku w Essener Philharmoniker.
Ukończyła studia u Reinholda Friedricha, Laury Vukobratovic i Klausa Bräkera, a trąbkę naturalną u Edwarda H. Tarra. Ma dwie córki: Lulamę i Adesuwę.
Pierwszy waltornista Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie również ukończył Akademię Muzyczną.
Doskonalił swoje umiejętności między innymi u Froydis Ree Wekre, Radovana Vlatkovica, Wolfganga Gaaga czy Thomasa Jobstla, Współpracuje z Malaysian Philharmonic Orchestra, Polską Filharmonią Kameralną, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. Koncertował także z fińską Ostrobothian Chamber Orchestra. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Jeśli widzieliście hollywoodzki film w ciągu ostatnich 30 lat, są ogromne szanse, że słyszeliście majestatyczną grę Jamesa Thatchera, który jako jeden z najbardziej rozchwytywanych waltornistów nagrał muzykę do tysięcy tytułów.
Los Angeles Times
Zdobywca nagrody NARAS (Grammy), Thatcher rozpoczął karierę grając w Utah Symphony, Phoenix Symphony i Los Angeles Philharmonic. Jako solista i muzyk współpracujący grał z: London Symphony Orchestra, London Philharmonic, Cincinatti Symphony, Bolshoi Ballet, American Ballet Theatre, Royal Danish Ballet, Los Angeles Philharmonic, Los Angeles Music Center Opera oraz Opera Pacifica, żeby wymienić tylko kilka.
Thatcher nagrał również partię pierwszej waltorni w ścieżkach dźwiękowych do tysięcy filmów nagrywając muzykę: Johna Williamsa, Jamesa Hornera, Jerry'ego Goldsmitha, Jamesa Newtona Howarda, Alana Silvestri, Danny'ego Elfmana, Hansa Zimmera, Randy'ego Newmana i wielu innych. Jego nagrania można znaleźć także na albumach Barbry Streisand, Franka Sinatry, Kenny'ego Rogersa, Dave'a Grusina, Harry'ego Connicka Jr. i Mel Torme. Thatcher obecnie podróżuje po świecie, nauczając i grając na festiwalach wspólnie z artystami takich orkiestr jak New York Philharmonic, Metropolitan Opera Orchestra, Philadelphia Orchestra i Chicago Symphony. Jego solowa płyta "Now Playing" znalazła się na liście "Must have horn cd" platformy Amazon. W tym roku, wyda kolejną płytę, na której znajdą się „Serenade” Brittena, I Koncert R.Straussa czy "Auf dem Strom" Schuberta. Nagrania dokona w Wiedniu z Vienna Chamber Orchestra.
był pierwszym trębaczem zarówno Orkiestry Symfonicznej BBC, jak i CBSO w Birmingham pod dyrekcją Sakarim Oramo i Andrisem Nelsonsem. Jest członkiem dwóch wiodących brytyjskich grup kameralnych dętych: Onyx Brass i Septura Brass Septet.
Obecnie jest pierwszym trębaczem London Mozart Players, jednocześnie nagrywa muzykę w niezliczonych ścieżkach dźwiękowych do filmów.
Alan jest profesorem trąbki w Royal College of Music w Londynie oraz wykładowcą trąbki w Royal Birmingham Conservatoire, a także Narodowej Orkiestry Młodzieżowej Wielkiej Brytanii.
Alan był trębaczem Europejskiej Orkiestry Młodzieżowej oraz laureatem nagrody The Philip Jones Brass Prize, Royal Overseas League i stypendium Shell/LSO, gdzie wystąpił z Koncertem na trąbkę Hummla z London Symphony Orchestra w Barbican Centre.
W czasie pandemii Alan dołączył do Służby Muzycznej Royal Air Force i jest pierwszym trębaczem najważniejszej, Centralnej Orkiestry RAF-u. W tym czasie brał udział w uroczystościach pogrzebowych Jej Królewskiej Wysokości Królowej Elżbiety II i Jej Królewskiej Wysokości Księcia Edynburga, w obchodach jubileuszu platynowego, oraz był członkiem Zespołu Fanfarowego RAF-u w Opactwie Westminsterskim podczas Koronacji Króla Karola III i następującego po nim Koncertu Koronacyjnego w Zamku Windsor.
Ekspresyjny puzon i pomysłowe kompozycje Michała Tomaszczyka sprawiły, że zagościł on na stałe na współczesnej europejskiej scenie jazzowej. Wielokrotnie nagradzany instrumentalista, kompozytor, aranżer, producent i pedagog. Karierę Michała definiuje kreatywność i wszechstronność.
Obecnie jest pierwszym puzonistą słynnego szwedzkiego Norrbotten Big Band, z którym regularnie koncertuje i nagrywa. Najnowsze dokonania Michała pokazują, jak ewoluuje on w artystę o rzadkiej głębi, łączącego pełnię szacunku do vintage jazzu z konsekwentnym pragnieniem odkrywania nowych terytoriów dźwiękowych. Po latach koncertowania na festiwalach i w klubach na całym świecie, przełomem było wydanie w 2020 roku płyty „Sketches From The North”. Album ten, nagrany ze szwedzkim wirtuozem kontrabasu Petterem Olofssonem, inspirowany był w dużej mierze dzikością skandynawskich krajobrazów i ukazuje głębokie przywiązanie artysty do melodii. Entuzjastycznie przyjęta przez krytyków płyta przyniosła Michałowi pierwszego Fryderyka.
Przed rozpoczęciem działalności solowej, Michał pracował z tworzonymi przez siebie zespołami (m.in. Biotone, Konglomerat Big Band), jak również nieustannie prowadził aktywną karierę jako sideman, pojawiając się na scenie obok niezliczonej ilości artystów. Ponadto można go usłyszeć na wielu nagraniach z różnych gatunków, od folku i salsy po pop i hip-hop, a także na ścieżkach dźwiękowych do filmów i programów telewizyjnych. Został doceniony wieloma nagrodami, zarówno jako kompozytor, jak i wykonawca.W ostatnich latach Michał nieustannie tworzy muzykę.
Jego najnowsza płyta „Zadora” jest odważna, dojrzała i przepełniona charakterystycznym brzmieniem puzonu i flugabone’u. Nagrana w mistrzowskiej obsadzie z Agą Derlak na fortepianie, Sebastianem Kuchczyńskim na perkusji i Michałem Jarosem na kontrabasie, ukazuje kunszt w harmonii i wzajemne oddziaływanie między podobnie myślącymi muzykami. Skład zespołu na nagraniu dopełniają goście specjalni - Robert Majewski na flugelhornie i Przemysław Florczak na saksofonach. Chociaż płyta jest mocno zakorzeniona w jazzie, nabiera niemalże kinowej wielkości, zapewniając wciągające wrażenia słuchowe. Miłość Michała do jazzu jest niezachwiana, a jego pozycja w tym gatunku rośnie z każdym nowym projektem.
Pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Doktor habilitowany, profesor Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, dziekan Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.
Współpracował z artystami takimi jak: Nigel Kennedy, Eric Marienthal, Dean Brown, Michael „Patches” Stewart, Michał Urbaniak, Jarosław Śmietana, Anna Maria Jopek, Edyta Górniak, Urszula Dudziak, Kuba Badach, Mieczysław Szcześniak, Grażyna Auguścik, Adam Bałdych i wielu innych. Jest jednym z aranżerów albumu „Czułe Struny” Natalii Kukulskiej, który w 2021 roku zdobył płytę platynową. Nagrał ponad 40 płyt studyjnych jako muzyk sesyjny.
W maju 2023 roku ukazał się album jego autorstwa zatytułowany "Coincidence", nagrany z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie jako efekt współpracy artysty z Filharmonią w charakterze artysty rezydenta. Wśród solistów występujących na nagraniu znaleźli się Mark Lettieri, Bernard Maseli, Wojciech Myrczek, Jerzy Małek, Marek Podkowa, Andrzej Święs i Marcin Jahr.
Współtwórca projektów Myrczek & Tomaszewski „Love Revisited”, Marta Król & Paweł Tomaszewski Group „Tribute To The Police”.
Jest zdobywcą Grand Prix oraz nagród indywidualnych wszystkich najważniejszych konkursów jazzowych w Polsce (m.in. Bielska Zadymka Jazzowa, Jazz Juniors, Jazz Nad Odrą). Koncertował na scenach całego świata z polskimi i międzynarodowymi gwiazdami szeroko pojętej muzyki jazzowej i rozrywkowej. Odznaczony Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji w dziedzinie „Kultura” w 2015 roku. Artysta rezydent Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie w sezonie artystycznym 2021/2022.
Jego pianistyka i twórczość charakteryzują się łączeniem różnych stylów i tradycji muzycznych. Brał udział w licznych nagraniach telewizyjnych, filmowych i radiowych w charakterze dyrygenta, kierownika muzycznego, aranżera i pianisty (m.in. 1920. Wdzięczni Bohaterom, Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, Solidarity Of Arts w Gdańsku, Festiwal Pamięci Andrzeja Zauchy “Serca Bicie” w Bydgoszczy, Śląski Festiwal Jazzowy).
Jest założycielem pierwszej w Polsce klasy elektronicznych instrumentów klawiszowych w Akademii Muzycznej w Katowicach.
Wykładał na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach, Chodzieży, Szczecinie, Nysie, Hobart, Brisbane, Sankt Petersburgu oraz Archangielsku.
www.paweltomaszewski.com
www.facebook.com/paweltomaszewskimusic
www.instagram.com/pawel_tomaszewski_music
Ukończył z wyróżnieniem Średnią Szkołę Muzyczną w Gorzowie w klasie trąbki mgra Włodzimierza Kozłowskiego. Jest absolwentem klasy trąbki prof. Igora Cecocho (AMUZ Wrocław). W 2005 roku, jako student IV roku, rozpoczął pracę w orkiestrze Sinfonia Varsovia, w której zajmuje stanowisko pierwszego trębacza solisty. Od tamtego czasu odbył z Sinfonią Varsovią niemal tysiąc koncertów, występując w najbardziej prestiżowych salach świata. Wielokrotnie koncertował również jako solista, m.in. z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Poznańskiej, Śląskiej, Kieleckiej Gorzowskiej, Dolnośląskiej. W lipcu 2006 roku wystąpił jako solista na koncercie inauguracyjnym festiwalu Chopin i jego Europa. Wspólnie z Marthą Argerich i orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Alexandra Rabinowicha-Barakowsky’ego wykonał wówczas II Koncert na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową op. 35 Szostakowicza z którego to została wydana płyta CD.
Współpracował z wieloma orkiestrami m.in.: Malaysian Philharmonic Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Aukso, Leopoldinum, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej, Szczecińskiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Prowadzi zajęcia typu master class (m.in. ZAM Lusławice, Letnie Tortury Muzyczne Wadowice) a także webinaria. Artysta zaangażowany jest również w wiele zespołów jak Queen Symfonicznie, Sinfonia Varsovia Brass czy Polish Brass Quintet.
Oprócz muzyki klasycznej, artysta wykonuje także muzykę rozrywkową. Współpracuje z orkiestrami rozrywkowymi Zygmunta Kukli, Tomka Szymusia, Grzegorza Urbana, Daniela Nosewicza, Krzysztofa Herdzina. Bierze udział w wielu produkcjach telewizyjnych jak festiwale KFPP Opole, Top Of The Top Sopot czy Dancing With The Stars. Dokonał nagrań płytowych dla takich artystów jak m.in.: Zbigniew Wodecki, Ania Szarmach, Maryla Rodowicz, Piotr Rubik, Robert Gawliński, Krzysztof Herdzin a także kilku czołówek do programów telewizyjnych (np. 997)
Prowadzi klasę trąbki w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na stanowisku adiunkta.
Urodził się w 1977 r. w Niemczech. Studiował u Michaela Höltzela w Detmold oraz u prof. Christiana-Friedricha Dallmanna w Berlinie. Był członkiem Niemieckiej Orkiestry Młodzieżowej oraz European Union Youth Orchestra. Po występach z Orkiestrą Radiową Stuttgart, Komische Oper Berlin i Staatskapelle Dresden przez niemal dziesięć lat był członkiem Gewandhausorchester w Lipsku.
Jest laureatem nagród na kilku międzynarodowych konkursach. Oprócz gry w orkiestrze prowadzi międzynarodową działalność jako kameralista, solista i nauczyciel. Przez sześć lat wykładał na Universität der Künste Berlin w klasie waltorni Christiana-Friedricha Dallmanna, w latach 2011–2012 był profesorem waltorni i muzyki kameralnej w Hochschule der Künste w szwajcarskim Bernie, w latach 2012-2015 uczył gry na waltorni na Universität für Musik und darstellende Kunst w austriackim Grazu. Od 2012 r. jest profesorem waltorni na Anton-Bruckner-Universität w Linz.
Jest profesjonalnym trenerem mentalnym, mieszka w Wiedniu.