Przez blachę do serca!

Już po raz dziewiąty, w dniach 3-9 sierpnia 2025, spotkamy się w Zielonej Górze, aby świętować wśród wspaniałych artystów. Połączy nas muzyka i edukacja. Melodia będzie przeplatać się z godzinami wytężonej pracy, a wszystko po to, abyś Ty słuchaczu dostał to, co dla serca najpiękniejsze. Prawdziwy miód na uszy.

3.08
niedziela
20:00

DIZZY BOYZ BRASS BAND

Plac Teatralny
Wstęp wolny

Start o 19:45 na Placu Bohaterów Westerplatte, potem wspólny muzyczny przemarsz na Plac Teatralny.

***

Co to jest hit? Definicji jest kilka, ale na poziomie ciała odczuwamy go jak niespodziewany zryw, jak trudny do zatrzymania imperatyw ruchu. Znajome dźwięki każą nam wstać z krzesła, odłożyć telefon, przerwać rozmowę. Automatycznie zaczynamy się ruszać, kołyszemy się, falujemy rytmicznie, czując, jak rozpiera nas radość. Chce nam się śpiewać. Nikogo nie trzeba namawiać do tańca przy legendarnym Satisfaction The Rolling Stones czy motywie z filmu Ghostbusters.

Tak też będzie 3 sierpnia podczas parady, którą poprowadzi znany już zielonogórskiej publiczności Dizzy Boyz Brass Band, stały bywalec europejskich festiwali muzycznych grający w typowym nowoorleańskim składzie. Połączenie instrumentów dętych z perkusją wydobywa z muzyki jej potencjał energetyczny i porywa publiczność jak rwący nurt rzeki. Covery filmowe, hity dyskotek, standardy muzyki jazzowej porwą nas także i tym razem, podczas przemarszu otwierającego festiwal. Nie dajcie się prosić, CORNO 2025 czas zacząć!

Jakub Domański – trąbka
Kacper Grzanka – trąbka, śpiew
Wojciech Braszak – saksofon altowy
Maciej Sokołowski – saksofon tenorowy
Filip Szulc – saksofon barytonowy
Maciej Łakomy – puzon
Zbigniew Wilk – suzafon
Dominik Karkoszka – perkusja
6.08
środa
20:00

KONCERT KAMERALNY

Filharmonia Zielonogórska, Sala Kameralna
Wstęp wolny

Koncert z utworami na dwa, trzy, cztery instrumenty z towarzyszeniem fortepianu, to okazja do kameralnego spotkania z artystami festiwalu CORNO i spojrzenia z bliska na mniej znane oblicze instrumentów dętych blaszanych. Kojarzone zwykle z szeroką ekspresją i  żywiołowością trąbki, puzony czy rogi to także instrumenty o miękkim, ciepłym brzmieniu, których muzyczne dialogi to zanurzenie w oceanie harmonii i komfortu. Dęte kameralnie to przepis na dobry wieczór.

Lene Skomedal, Eda Pacaci, Alec Frank-Gemmill, Piotr Kowalski, Raimund Zell – róg
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Tomasz Hajda, Arno Tri Pramudia – puzon
Sarah Slater, Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas – trąbka
Oystein Baadsvik – tuba
Hornet Quartet: Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – róg
Wioletta Fluda-Tkaczyk, Natalia Domańska – fortepian
7.08
czwartek
19:00

KONCERT MUZYKI FILMOWEJ | BRZMIENIE EKRANU

Teatr Lubuski | Sala Główna

Starcie na polu bitwy, międzygwiezdne potyczki, walka z żywiołem czy marsz zwycięstwa – na ekranie nie istnieją bez muzyki z udziałem instrumentów dętych blaszanych, co od lat udowadniają tacy kompozytorzy, jak John Williams, John Powell czy James Horner, twórcy muzyki do legendarnych produkcji kinowych – Gwiezdne wojny, Ster Trek, Spartakus czy Harry Potter.

Udział instrumentów dętych blaszanych w muzyce filmowej to rozległy „przestwór oceanu”, za którym ledwo majaczy horyzont. Żaden gatunek muzyki nie pokochał wszak tej grupy instrumentów tak, jak muzyka filmowa. Żadne inne instrumenty nie kreują też tak sugestywnie nastroju, a ich aktorskie wręcz możliwości naśladowania naturalnych odgłosów odróżniają je od innych instrumentów. Wystarczy kilka dźwięków znanej frazy i już się uśmiechamy, wiemy, że będzie zabawnie albo wręcz przeciwnie, rośnie w nas napięcie lub wzmaga się podniosły nastrój. Tak będzie i tym razem. Międzynarodowe grono wykonawców CORNO zabierze słuchaczy w podróż przez światy i galaktyki, odległe epoki, nastroje i konwencje, a przystankami w tej podróży będą największe muzyczne przeboje kinowe. To jak, po jednej nutce?

Program:
John Williams – Quiddich (Harry Potter)
John Powell – Jak wytresować smoka
H. Gregson-Williams / John Powell – Uciekające kurczaki
John Williams – Hook
James Horner – Braveheart
Danny Elfman – Sok z żuka
John Williams – Star Wars
Jerry Glodsmith – Star Trek 2
James Horner – Człowiek rakieta
James Horner – Apollo 13
Alex North – Spartacus

James Thatcher, Raimund Zell, Domenico Catalano – dyrygenci
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Lene Skomedal, Eda Pacaci, Maciej Baranowski – waltornie
Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas – trąbki
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
8.08
piątek
19:00

BRASS SYMFONICZNIE | ORKIESTRA FILHARMONII ZIELONOGÓRSKIEJ

Kościół Zbawiciela

Perła w programie tegorocznego festiwalu CORNO. Brass symfonicznie to koncert rozpięty między barokiem a współczesnością, w którym instrumenty dęte blaszane – trąbka, puzon, rogi i tuba – ukażą swoje klasyczne oblicze. Cenieni na świecie soliści wystąpią z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Zielonogórskiej pod batutą gwiazdy puzonu i dyrygentury, Christiana Lindberga.

Na koncert złożą się m.in. żelazne pozycje z kanonu literatury muzycznej, jak wirtuozowskie koncerty kompozytorów baroku i klasycyzmu – Antonia Vivaldiego i Jana Nerudy. Jako twórcy wszechstronni poświęcili oni w swojej twórczości miejsce różnym instrumentom, w tym dętym blaszanym, ukazując je w nieznanej dotąd roli instrumentów koncertujących i prezentując ich rozległe możliwości. W przeciwieństwie do dawnych mistrzów współcześni kompozytorzy skandynawscy – Arild Plau i Christian Lindberg – to artyści-praktycy, którzy swoją twórczość kompozytorską wywiedli z fascynacji grą na instrumentach dętych blaszanych i codziennej praktyki wykonawczej. Takim kompozytorem jest Christian Lindberg, którego miłość do puzonu przełożyła się na ponad sto koncertów napisanych na ten instrument. Niezwykłą pasję zdradza jego Arabenne, która zabrzmi podczas koncertu 8.08. prowadzonego przez samego kompozytora.

Program:
Arild Plau – Koncert na tubę i smyczki
Christian Lindberg – Arabenne na puzon i smyczki
Johan Babtist Georg Neruda – Koncert na trąbkę Es-Dur
Antonio Vivaldi – Koncert F-dur na dwa rogi i smyczki

Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej
Alec Frank-Gemmill – waltornia
Raimund Zell – waltornia
Sebastian Berner – trąbka
Oystein Baadsvik – tuba
Christian Lindberg – puzon, dyrygent
9.08
sobota
16:00

AKADEMIA BLACHY

Plac Teatralny
Wstęp wolny

Koncert Akademia Blachy to wyjątkowy moment, w którym uczestnicy warsztatów prezentują efekty tygodniowej pracy. Młodzi muzycy wystąpią w zespołach dętych blaszanych, wykonując utwory przygotowane pod okiem doświadczonych pedagogów CORNO – Sarah Slater i Edy Pacaci. Wszystko to na Placu Teatralnym – w otwartej przestrzeni i z wolnym wstępem dla mieszkańców miasta.

Patronat nad wydarzeniem objęło Centrum Edukacji Artystycznej.

 

wykonawcy:
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Sarah Slater, Eda Pacaci – dyrygentki
9.08
sobota
19:00

BRASS EXPLOSION | Eric Miyashiro & friends w hołdzie gigantom funku

Teatr Lubuski | Sala Główna

Wybitna osobowość i mistrz trąbki, Eric Miyashiro, gościem CORNO 2025! Podczas koncertu 9.08 ten światowego formatu artysta, rozchwytywany solista i muzyk sesyjny, kompozytor i aranżer zabierze słuchaczy w podróż do świata funku, w którym puls, rytm i energia porywają publiczność bez reszty.

W programie wieczoru znajdą się kompozycje, które skradły serca niejednego pokolenia, a za których powstaniem stoją legendy funku, groove’u i swingu. Oprócz nieśmiertelnych hitów Quincy Jonesa, Joe Zawinula czy Louisa Primy zabrzmią doskonale znane melodie z filmowych ścieżek dźwiękowych (Rocky, Dzieci Sancheza) i musicali (West Side Story), które poza ekranem zadomowiły się także na estradach i znalazły miejsce na dyskotekowych playlistach. Brass explosion pod przewodnictwem Erika Miyashiro, którego muzyczne geny, wykształcenie na renomowanych uczelniach i współpraca z największymi artystami współczesnej sceny muzycznej, to gwarancja, że słuchaczy koncertu czekają erupcje muzycznej energii, żywioł rytmu i radość w czystej postaci.

Program:
Bill Conti – Temat z filmu Rocky
Joe Zawinul – Birdland
Quincy Jones – On the street where you live
Louis Prima – Sing, Sing, Sing
Chuck Mangione – Dzieci Sancheza
Leonard Bernstein – Maria (West Side Story)
David Foster – Zimowe igrzyska
Quincy Jones – Soul Bossa Nova
Earth, Wind and Fire – September

CORNO Brass Ensemble
Eric Miyashiro – trąbka, prowadzenie
Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas, Sebastian Berner – trąbka
Michał Szczerba, Gabriel Czopka, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – waltornie
Tomasz Hajda, Arno Tri Pramudia – puzony
Domenico Catalano – puzon basowy
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Oystein Baadsvik – tuba
Jacek Obstarczyk – fortepian, keyboard
Wojciech Fedkowicz – perkusja
3.08
niedziela
20:00

DIZZY BOYZ BRASS BAND

Plac Teatralny
Wstęp wolny

Start o 19:45 na Placu Bohaterów Westerplatte, potem wspólny muzyczny przemarsz na Plac Teatralny.

***

Co to jest hit? Definicji jest kilka, ale na poziomie ciała odczuwamy go jak niespodziewany zryw, jak trudny do zatrzymania imperatyw ruchu. Znajome dźwięki każą nam wstać z krzesła, odłożyć telefon, przerwać rozmowę. Automatycznie zaczynamy się ruszać, kołyszemy się, falujemy rytmicznie, czując, jak rozpiera nas radość. Chce nam się śpiewać. Nikogo nie trzeba namawiać do tańca przy legendarnym Satisfaction The Rolling Stones czy motywie z filmu Ghostbusters.

Tak też będzie 3 sierpnia podczas parady, którą poprowadzi znany już zielonogórskiej publiczności Dizzy Boyz Brass Band, stały bywalec europejskich festiwali muzycznych grający w typowym nowoorleańskim składzie. Połączenie instrumentów dętych z perkusją wydobywa z muzyki jej potencjał energetyczny i porywa publiczność jak rwący nurt rzeki. Covery filmowe, hity dyskotek, standardy muzyki jazzowej porwą nas także i tym razem, podczas przemarszu otwierającego festiwal. Nie dajcie się prosić, CORNO 2025 czas zacząć!

Jakub Domański – trąbka
Kacper Grzanka – trąbka, śpiew
Wojciech Braszak – saksofon altowy
Maciej Sokołowski – saksofon tenorowy
Filip Szulc – saksofon barytonowy
Maciej Łakomy – puzon
Zbigniew Wilk – suzafon
Dominik Karkoszka – perkusja
6.08
środa
20:00

KONCERT KAMERALNY

Filharmonia Zielonogórska, Sala Kameralna
Wstęp wolny

Koncert z utworami na dwa, trzy, cztery instrumenty z towarzyszeniem fortepianu, to okazja do kameralnego spotkania z artystami festiwalu CORNO i spojrzenia z bliska na mniej znane oblicze instrumentów dętych blaszanych. Kojarzone zwykle z szeroką ekspresją i  żywiołowością trąbki, puzony czy rogi to także instrumenty o miękkim, ciepłym brzmieniu, których muzyczne dialogi to zanurzenie w oceanie harmonii i komfortu. Dęte kameralnie to przepis na dobry wieczór.

Lene Skomedal, Eda Pacaci, Alec Frank-Gemmill, Piotr Kowalski, Raimund Zell – róg
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Tomasz Hajda, Arno Tri Pramudia – puzon
Sarah Slater, Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas – trąbka
Oystein Baadsvik – tuba
Hornet Quartet: Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – róg
Wioletta Fluda-Tkaczyk, Natalia Domańska – fortepian
7.08
czwartek
19:00

KONCERT MUZYKI FILMOWEJ | BRZMIENIE EKRANU

Teatr Lubuski | Sala Główna

Starcie na polu bitwy, międzygwiezdne potyczki, walka z żywiołem czy marsz zwycięstwa – na ekranie nie istnieją bez muzyki z udziałem instrumentów dętych blaszanych, co od lat udowadniają tacy kompozytorzy, jak John Williams, John Powell czy James Horner, twórcy muzyki do legendarnych produkcji kinowych – Gwiezdne wojny, Ster Trek, Spartakus czy Harry Potter.

Udział instrumentów dętych blaszanych w muzyce filmowej to rozległy „przestwór oceanu”, za którym ledwo majaczy horyzont. Żaden gatunek muzyki nie pokochał wszak tej grupy instrumentów tak, jak muzyka filmowa. Żadne inne instrumenty nie kreują też tak sugestywnie nastroju, a ich aktorskie wręcz możliwości naśladowania naturalnych odgłosów odróżniają je od innych instrumentów. Wystarczy kilka dźwięków znanej frazy i już się uśmiechamy, wiemy, że będzie zabawnie albo wręcz przeciwnie, rośnie w nas napięcie lub wzmaga się podniosły nastrój. Tak będzie i tym razem. Międzynarodowe grono wykonawców CORNO zabierze słuchaczy w podróż przez światy i galaktyki, odległe epoki, nastroje i konwencje, a przystankami w tej podróży będą największe muzyczne przeboje kinowe. To jak, po jednej nutce?

Program:
John Williams – Quiddich (Harry Potter)
John Powell – Jak wytresować smoka
H. Gregson-Williams / John Powell – Uciekające kurczaki
John Williams – Hook
James Horner – Braveheart
Danny Elfman – Sok z żuka
John Williams – Star Wars
Jerry Glodsmith – Star Trek 2
James Horner – Człowiek rakieta
James Horner – Apollo 13
Alex North – Spartacus

James Thatcher, Raimund Zell, Domenico Catalano – dyrygenci
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Lene Skomedal, Eda Pacaci, Maciej Baranowski – waltornie
Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas – trąbki
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
8.08
piątek
19:00

BRASS SYMFONICZNIE | ORKIESTRA FILHARMONII ZIELONOGÓRSKIEJ

Kościół Zbawiciela

Perła w programie tegorocznego festiwalu CORNO. Brass symfonicznie to koncert rozpięty między barokiem a współczesnością, w którym instrumenty dęte blaszane – trąbka, puzon, rogi i tuba – ukażą swoje klasyczne oblicze. Cenieni na świecie soliści wystąpią z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Zielonogórskiej pod batutą gwiazdy puzonu i dyrygentury, Christiana Lindberga.

Na koncert złożą się m.in. żelazne pozycje z kanonu literatury muzycznej, jak wirtuozowskie koncerty kompozytorów baroku i klasycyzmu – Antonia Vivaldiego i Jana Nerudy. Jako twórcy wszechstronni poświęcili oni w swojej twórczości miejsce różnym instrumentom, w tym dętym blaszanym, ukazując je w nieznanej dotąd roli instrumentów koncertujących i prezentując ich rozległe możliwości. W przeciwieństwie do dawnych mistrzów współcześni kompozytorzy skandynawscy – Arild Plau i Christian Lindberg – to artyści-praktycy, którzy swoją twórczość kompozytorską wywiedli z fascynacji grą na instrumentach dętych blaszanych i codziennej praktyki wykonawczej. Takim kompozytorem jest Christian Lindberg, którego miłość do puzonu przełożyła się na ponad sto koncertów napisanych na ten instrument. Niezwykłą pasję zdradza jego Arabenne, która zabrzmi podczas koncertu 8.08. prowadzonego przez samego kompozytora.

Program:
Arild Plau – Koncert na tubę i smyczki
Christian Lindberg – Arabenne na puzon i smyczki
Johan Babtist Georg Neruda – Koncert na trąbkę Es-Dur
Antonio Vivaldi – Koncert F-dur na dwa rogi i smyczki

Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej
Alec Frank-Gemmill – waltornia
Raimund Zell – waltornia
Sebastian Berner – trąbka
Oystein Baadsvik – tuba
Christian Lindberg – puzon, dyrygent
9.08
sobota
16:00

AKADEMIA BLACHY

Plac Teatralny
Wstęp wolny

Koncert Akademia Blachy to wyjątkowy moment, w którym uczestnicy warsztatów prezentują efekty tygodniowej pracy. Młodzi muzycy wystąpią w zespołach dętych blaszanych, wykonując utwory przygotowane pod okiem doświadczonych pedagogów CORNO – Sarah Slater i Edy Pacaci. Wszystko to na Placu Teatralnym – w otwartej przestrzeni i z wolnym wstępem dla mieszkańców miasta.

Patronat nad wydarzeniem objęło Centrum Edukacji Artystycznej.

 

wykonawcy:
uczestnicy warsztatów instrumentalnych
Sarah Slater, Eda Pacaci – dyrygentki
9.08
sobota
19:00

BRASS EXPLOSION | Eric Miyashiro & friends w hołdzie gigantom funku

Teatr Lubuski | Sala Główna

Wybitna osobowość i mistrz trąbki, Eric Miyashiro, gościem CORNO 2025! Podczas koncertu 9.08 ten światowego formatu artysta, rozchwytywany solista i muzyk sesyjny, kompozytor i aranżer zabierze słuchaczy w podróż do świata funku, w którym puls, rytm i energia porywają publiczność bez reszty.

W programie wieczoru znajdą się kompozycje, które skradły serca niejednego pokolenia, a za których powstaniem stoją legendy funku, groove’u i swingu. Oprócz nieśmiertelnych hitów Quincy Jonesa, Joe Zawinula czy Louisa Primy zabrzmią doskonale znane melodie z filmowych ścieżek dźwiękowych (Rocky, Dzieci Sancheza) i musicali (West Side Story), które poza ekranem zadomowiły się także na estradach i znalazły miejsce na dyskotekowych playlistach. Brass explosion pod przewodnictwem Erika Miyashiro, którego muzyczne geny, wykształcenie na renomowanych uczelniach i współpraca z największymi artystami współczesnej sceny muzycznej, to gwarancja, że słuchaczy koncertu czekają erupcje muzycznej energii, żywioł rytmu i radość w czystej postaci.

Program:
Bill Conti – Temat z filmu Rocky
Joe Zawinul – Birdland
Quincy Jones – On the street where you live
Louis Prima – Sing, Sing, Sing
Chuck Mangione – Dzieci Sancheza
Leonard Bernstein – Maria (West Side Story)
David Foster – Zimowe igrzyska
Quincy Jones – Soul Bossa Nova
Earth, Wind and Fire – September

CORNO Brass Ensemble
Eric Miyashiro – trąbka, prowadzenie
Jakub Waszczeniuk, Alan Thomas, Sebastian Berner – trąbka
Michał Szczerba, Gabriel Czopka, Łukasz Łacny, Piotr Kowalski – waltornie
Tomasz Hajda, Arno Tri Pramudia – puzony
Domenico Catalano – puzon basowy
Jannicke Eide Ellingsen – eufonium
Oystein Baadsvik – tuba
Jacek Obstarczyk – fortepian, keyboard
Wojciech Fedkowicz – perkusja

Artyści 2025

Lene Aadalen Skomedal
Lene Aadalen Skomedal
Lene Aadalen Skomedal
róg

norwesko-szwedzka waltornistka Lene Skomedal to uznana artystka o międzynarodowej renomie. W ciągu 20 lat kariery zawodowej współpracowała z wieloma orkiestrami i zespołami w różnych krajach, pełniąc funkcję pierwszej waltorni w Copenhagen Phil oraz Królewskiej Orkiestrze Filharmonicznej w Sztokholmie, a także biorąc udział w licznych projektach z większością oper, orkiestr i zespołów w krajach skandynawskich. Kariera Lene obejmuje wszystkie formy działalności artystycznej — jako solistka, kameralistka i wykładowczyni prowadząca kursy mistrzowskie. Regularnie występuje również na światowych festiwalach i wydarzeniach, takich jak Citguad (Hiszpania), Encuentro Internacional de Cornos (Chile), Fjord Classics (Norwegia) i wielu innych.

„BREATHE MUSIC” to autorska marka Lene oraz jej unikalna metoda pracy z oddechem, coachingiem, jogą i treningiem mentalnym — skierowana specjalnie do muzyków.

Poprzez liczne warsztaty dla małych i dużych grup Lene dociera do uczestników na całym świecie, m.in. prowadząc zajęcia na prestiżowych uczelniach, takich jak Royal College of Music i Guildhall School of Music and Drama (Londyn, Wielka Brytania), a także współpracując z wieloma profesjonalnymi orkiestrami. Jej indywidualni podopieczni — od bardzo młodych studentów po światowej sławy solistów, dyrygentów i muzyków orkiestr takich jak Berliner Philharmoniker, Los Angeles Philharmonic czy Concertgebouw Orchestra — potwierdzają niezwykłą skuteczność jej metod i ich przełomowy wpływ na grę oraz ogólne samopoczucie.

W 2025 roku Lene z radością powróci po raz piąty na Corno!

Øystein Baadsvik
Øystein Baadsvik
Øystein Baadsvik
tuba i eufonium

Øystein Baadsvik został wybrany jednym z dziesięciu najwybitniejszych instrumentalistów dętych w historii według słuchaczy Classic FM. Jako pierwszy wygłosił prezentację TED na temat tuby, a jego nagrania na YouTube mają ponad sześć milionów wyświetleń, co czyni go jednym z najpopularniejszych muzyków klasycznych w internecie. Jego wszechstronna kariera solisty i artysty nagraniowego zaprowadziła go na wszystkie kontynenty. Regularnie prowadzi mistrzowskie kursy i wykłady na najważniejszych uczelniach muzycznych świata.

Występował z takimi orkiestrami jak Oslo Philharmonic Orchestra, Warsaw Philharmonic Orchestra, Taipei National Symphony Orchestra i Singapore Philharmonic. Grał w najsłynniejszych salach koncertowych na świecie, a w 2006 roku zadebiutował w Nowym Jorku w Carnegie Hall.

Jako aktywny artysta nagraniowy otrzymuje nieustannie znakomite recenzje. Amerykański Record Guide napisał o jego albumie „Tuba Works”: „To spektakularne nagranie ustanawia Baadsvika jako jednego z najlepszych tubistów na świecie.” Kompozytor muzyki filmowej John Williams powiedział o jego interpretacji swojego koncertu na tubę: „Jego wykonanie mojego koncertu znacznie przewyższa wszystko, na co mógłby liczyć kompozytor.”

Maciej Baranowski
Maciej Baranowski
Maciej Baranowski
róg

Urodzony w Zielonej Górze. Naukę gry na waltorni rozpoczął w klasie Iwana Moroza, a kontynuował ją u prof. Christiana-Friedricha Dallmanna w Akademii Sztuk w Berlinie (Universität der Künste Berlin).

Zdobył liczne nagrody na międzynarodowych konkursach m.in. w Markneukirchen, Praska Wiosna w Pradze, Sannicandro di Bari, Łodzi, Gdańsku. Był stypendystą Ministerstwa Kultury RP, Programu ‚Młoda Polska‘, Prezydenta Zielonej Góry i Marszałka Województwa Lubuskiego, Jütting Stiftung, Paul Paul Hindemith Gesellschaft, Ad Infinitum Foundation.

Był członkiem słynnej Akademii Orkiestrowej Karajana przy Berlińskiej Filharmonii. Współpracuje m. in. z Berliner Philharmoniker, Gewandhaus Orchester zu Leipzig, NDR Elbphilharmonie Orchester, WDR Sinfonieorchester, Staatskapelle Berlin, Staatskapelle Dresden, Staatsoper Hamburg, Konzerthaus Orchester Berlin, Oslo Philharmonic, Bergen Philharmonic, Mahler Chamber Orchestra, Kammerphilharmonie Bremen, Rundfunksinfonieorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, SHMF Orchester, Bachakademie Stuttgart, Verbier Festival Orchestra.

Obecnie pełni rolę 1/3 waltornisty w Frankfurt Radio Symphony Orchestra (hr-Sinfonieorchester) oraz jest asystentem w klasie waltorni Prof. Christiana-Friedricha Dallmanna na Uniwersytecie Sztuki w Berlinie.

Sebastian Berner
Sebastian Berner
Sebastian Berner
trąbka
zwycięzca pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Maurice'a André w Paryżu w 2022 roku i obecnie pierwszy trębacz Frankfurt Radio Orchestra. Jest jednym z wiodących trębaczy na świecie w swoim pokoleniu. Pierwsze lekcje gry na trąbce otrzymał w wieku 9 lat u Markusa Kleina. Berner był członkiem młodzieżowych orkiestr w Niemczech oraz laureatem wielu konkursów, w tym pierwszej nagrody na konkursie "Cittá di Chieri" we Włoszech w 2016 roku, drugiej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Trąbki im. Reinholda Friedricha w Lizbonie w 2016 roku, pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Bodensee w 2017 roku oraz drugiej nagrody na Europejskim Konkursie Muzycznym Lions w Montreux w 2017 roku. W latach 2013-2016 Berner studiował u Hannesa Läubina w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Następnie był studentem Reinholda Friedericha w latach 2016-2018 w Hochschule für Musik w Karlsruhe. Jako gościnny pierwszy trębacz, Berner występował z takimi orkiestrami jak Berlińska Filharmonia, Bawarska Orkiestra Radiowa oraz Bamberger Symphoniker. Był także członkiem Lucerne Festival Orchestra w latach 2019-2021. W latach 2018-2021 Sebastian Berner pełnił funkcję pierwszego trębacza w Stuttgarckiej Orkiestrze Państwowej, a w 2022 roku został pierwszym trębaczem Frankfurt Radio Orchestra.
Julie Bonde
Julie Bonde
Julie Bonde
trąbka

Urodziła się w Nyborg w Danii.

Ukończyła studia na Uniwersytecie Muzycznym Hannsa Eislera w Berlinie u prof. Williama Formana, Falka Maertensa i prof. Kristiana Steenstrupa. Była akademistką orkiestry Staatsoper Unter den Linden w Berlinie, z którą do dzisiaj regularnie współpracuje. Występuje również gościnnie z Berlińską Orkiestrą Radiową, Komische Oper Berlin, Kammerakademie Potsdam, Orkiestrą Filharmonii w Lubece oraz West-Eastern Divan Orchestra, założoną przez Daniela Barenboima.

Od 2015 roku jest wykładowczynią w Hochschule für Musik und Theater w Rostocku, gdzie uczy gry na trąbce oraz techniki oddychania dla wszystkich instrumentalistów dętych blaszanych.

Julie jest także prelegentem zarówno w zakresie techniki oddechowej, jak i treningu mentalnego.

Domenico Catalano
Domenico Catalano
Domenico Catalano
puzon
urodzony w 1988 roku w Zug, w Szwajcarii. Ukończył studia muzyczne na Uniwersytecie Applied Sciences and Arts w Lucernie pod kierunkiem prof. Markusa Wüesta w 2014 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Od ponad dekady kształtuje krajobraz muzyczny jako basowy puzonista, początkowo w Tonhalle Orchestra Zurich, od 2014 roku w Basel Symphony Orchestra, a od 2022 roku jako basowy puzonista w renomowanym Gewandhausorchester w Lipsku. Jego zdolność do przedstawiania puzonu basowego jako innowacyjnego i ekspresyjnego instrumentu przyniosła mu występy z takimi orkiestrami jak Swiss Youth Symphony Orchestra i Sinfonia Baden, Basel Symphony Orchestra, a także występy na międzynarodowych scenach, w tym na festiwalu Puplinge Classique i na Uniwersytecie Redlands w Kalifornii. Wystąpił również na Międzynarodowym Festiwalu Puzonowym 2018 na Uniwersytecie Iowa ze SlideSticks Trio, które założył i prowadził przez kilka lat. Artystyczna osobowość Catalano została uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami, w tym nagrodą sponsorską Fundacji Friedla Walda w Bazylei oraz Nagrodą Pamięci Edwina Fischera. Jego zaangażowanie w edukację muzyczną znajduje odzwierciedlenie w roli poszukiwanego wykładowcy na warsztatach mistrzowskich z muzyki crossoverowej, gry orkiestrowej i muzyki kameralnej.
Gabriel Czopka
Gabriel Czopka
Gabriel Czopka
róg

Solo waltornista Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu. Zdobywca nagród na konkursach w Łodzi i Katowicach. Finalista artEZ Brass Competition w Enschede. Doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem Dale’a Clavengera, Williama VerMeulena oraz Williama Caballero. Współpracuje z Sinfonią Varsovia, Polska Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz Okriestrą Kameralną AUKSO. W sezonie 2015/2016 był na rocznym kontrakcie w Buffalo Philharmonic Orchestra w Stanach Zjednoczonych.

Natalia Domańska
Natalia Domańska
Natalia Domańska
fortepian

Koncertująca pianistka i wykładowczyni w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Ukończyła pianistyczne studia licencjackie i magisterskie w 2013 r. w Akademii Muzycznej w Poznaniu, a także ukończyła studia podyplomowe „Zarządzanie w kulturze” w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Od 2012 roku pracuje jako akompaniator w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jej repertuar, stale poszerzany zawiera obecnie ponad 100 dzieł na instrumenty dęte blaszane. Jako solistka występowała z Filharmonią Opolską, Filharmonią Poznańską i Poznańską Reprezentatywną Orkiestrą Sił Powietrznych. Jako pianistka bierze udział w wielu międzynarodowych konkursach, festiwalach i kursach mistrzowskich w Polsce i Niemczech, we współpracy z wybitnymi i cenionymi muzykami.

W wolnych chwilach udziela lekcji gry na fortepianie, podróżuje, robi zdjęcia, wypieka i spaceruje z psem.

Jannicke Eide Ellingsen
Jannicke Eide Ellingsen
Jannicke Eide Ellingsen
tuba i eufonium
gra na eufonium i pochodzi z Bergen w Norwegii. Pracuje w Norwegian Army Band, gdzie wygrała swoją pozycję w 2023 roku. Jako solistka Jannicke miała okazję występować z różnymi zespołami, w tym z Krohnengen Brass Band, Eikanger-Bjørsvik, Królewskim Norweskim Zespołem Morskich Sił oraz Orkiestrą Dętą Göteborg. Jannicke ukończyła studia w Akademii Griega w Bergen oraz w Hochschule Luzern w Szwajcarii. Jej nauczycielami podczas studiów licencjackich i magisterskich byli Grethe Tonheim, Tormod Flaten i Thomas Rüedi. Ukończyła studia z najwyższą oceną w 2015 roku. W 2006 roku Jannicke dołączyła do czołowego zespołu dętego Eikanger-Bjørsvik, gdzie grała przez 10 lat. Podczas jej pobytu w zespole zdobyli oni pierwszą nagrodę w Norweskich Mistrzostwach Narodowych aż 7 razy. Jannicke uczestniczyła w krajowych i międzynarodowych konkursach solistów. W 2008 roku zdobyła drugą nagrodę w Norweskim Konkursie Narodowym dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych. W 2014 roku awansowała do finału ITEC, a w 2017 roku zdobyła pierwszą nagrodę w Regionalnym Konkursie dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych w Bergen. Jannicke jest artystką firmy Adams Brass i regularnie występuje na recitalach oraz prowadzi masterclassy na całym świecie. Została zaproszona na festiwale takie jak Congreso AETYB, Galaico Brass Festival w Hiszpanii oraz LizBrass w Portugalii.
Wioletta Fluda-Tkaczyk
Wioletta Fluda-Tkaczyk
Wioletta Fluda-Tkaczyk
fortepian
Pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła z wyróżnieniem. Swoje zainteresowania kieruje głównie na współpracę z instrumentami dętymi. Uczestniczyła w wielu znaczących przesłuchaniach, festiwalach i konkursach, gdzie otrzymywała dyplomy za wyróżniający/najlepszy akompaniament. Pracę jako pianistka rozpoczęła w 2012 w Operze Wrocławskiej. W latach 2013-2019 pracowała w Operze Krakowskiej, jako korepetytor chóru. Od 2014 r. pracuje na Akademii Muzycznej w Krakowie na stanowisku akompaniatora, a od lutego 2019 r. jest zatrudniona w Capelli Cracoviensis na stanowisku muzyka kameralisty. W 2015 r. pracowała jako korepetytor na Universität der Künste w Berlinie w klasie puzonu.
Alec Frank-Gemmill
Alec Frank-Gemmill
Alec Frank-Gemmill
róg

Alec Frank-Gemmill występował intensywnie jako muzyk orkiestrowy, kameralista oraz solista – ostatnio w tej roli u boku Pekki Kuusisto i Allana Claytona z Norweską Orkiestrą Kameralną. Jego czwarty album, zawierający koncerty na róg Mozarta nagrane ze Szwedzką Orkiestrą Kameralną, ukazał się w listopadzie 2024 roku i został uznany przez magazyn Gramophone za jedną z płyt roku.

W latach 2023–2025 Alec studiował dyrygenturę w Royal Northern College of Music. Zadebiutował jako dyrygent w 2022 roku z Norrbotten Chamber Orchestra w Szwecji. Od tego czasu prowadził m.in. Islandzką Orkiestrę Symfoniczną, Lohja City Orchestra w Finlandii oraz Międzynarodową Orkiestrę Symfoniczną we Lwowie, na Ukrainie. Nadchodzące angaże obejmują występy z Manchester Camerata oraz BBC Philharmonic. Alec będzie również pełnił funkcję dyrygenta-rezerwowego w English National Ballet w sezonie 2025/26, w tym także poprowadzi spektakle nowej produkcji Dziadka do orzechów w Coliseum.

W lipcu 2024 portal Bachtrack opisał jego występ z Järvi Sinfoniettą w Estonii jako „dyrygowanie Haydnem pełne wyobraźni i energii, z pięknie wyważonymi głosami środkowymi i swobodną pewnością w prowadzeniu tempa”.

Alec jest założycielem i dyrektorem Odin Ensemble – zespołu z Göteborga, który gra na instrumentach z początku XX wieku. Pod koniec ubiegłego roku grupa koncertowała w Niemczech, gdzie natychmiast otrzymała zaproszenie na kolejną trasę.

W uznaniu za „sztukę będącą w nieustannym rozwoju i pogłębianiu się”, Alec otrzymał w 2023 roku stypendium kulturalne Stena Foundation im. Stena A. Olssona w Szwecji.

Tomasz Hajda
Tomasz Hajda
Tomasz Hajda
puzon
Pierwszy puzonista Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jeden z wiodących polskich puzonistów, zdobywca wielu nagród na międzynarodowych konkursach solowych i kameralnych m.in. w Warszawie, Katowicach, Dąbrowie Górniczej i Gdańsku. Koncertował w roli solisty z wieloma orkiestrami w Polsce, dokonał archiwalnych nagrań z orkiestrą NOSPR Sonatiny K. Serockiego, Koncertu na puzon i orkiestrę K. Sikorskiego oraz Koncertu na puzon Wilhelma Friemana. Jest czynnym kameralistą, występując jednocześnie w Sinfonia Varsovia Brass i Polish Brass Quintet. Od 2008 roku jest wykładowcą puzonu i kameralistyki w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Piotr Kowalski
Piotr Kowalski
Piotr Kowalski
róg
Od 2018 roku solo waltornista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. W latach 2014-2020  był solo waltornistą Filharmonii Poznańskiej, w latach 2009-2011 Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wielokrotny finalista krajowych i międzynarodowych konkursów, zarówno jako solista, jak i kameralista. Członek kwartetu waltorniowego Hornet Quartet, który koncertował na wielu festiwalach muzyki kameralnej w Polsce, międzynarodowych festiwalach International Horn Symposium (Brazylia, Belgia), a także występował solo z orkiestrami: The Royal Symphonic Band of the Belgian Guides, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku. Pięciokrotnie uczestniczył w międzynarodowym projekcie I Culture Orchestra. W jego ramach brał udział w warsztatach orkiestrowych prowadzonych m. in. przez Jeffa Bryant'a czy Roda Franks'a. Współpracuje z wieloma cenionymi orkiestrami w Polsce m. in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, NFM Filharmonia Wrocławska, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Kameralna- Sopot, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Wziął udział we wszystkich edycjach CORNO.
Łukasz Łacny
Łukasz Łacny
Łukasz Łacny
róg
Solista w grupie waltorni NFM Filharmonii Wrocławskiej. Były pierwszy waltornista Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus i Orchestry Muzyki Nowej. Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach. Doskonalił swoje umiejętności u Dale’a Clavengera, Denise Tryon, Markusa Maskuniitty, Stefana de Leval Jezierskiego i Xiao Ming Han. Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z wieloma zespołami, m.in. z Malaysian Philharmonic Orchestra, Filharmonią Narodową w Warszawie, Operą Narodową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, Orkiestrą Kameralną AUKSO. Występował z Ensemble Orchestral Contemporain w Lyonie, Circuit Court Ensemble oraz z inżynierami dźwięku z IRCAM w Paryżu. Razem z Pawłem Pudło jest współzałożycielem międzynarodowego projektu edukacyjno-muzycznego WarHorns. Jest współzałożycielem Hornet Quartet. Od 2018 roku jest przedstawicielem International Horn Society na Europę.
Christian Lindberg
Christian Lindberg
Christian Lindberg
puzon

Christian Lindberg to jedna z największych postaci w historii muzyki dętej – jego osiągnięcia dla puzonu porównywane są z tym, co Paganini zrobił dla skrzypiec, a Liszt dla fortepianu. W 2015 roku został wybrany przez Classic FM„Największym Instrumentalistą Dętym w Historii”, a w 2016 otrzymał tytuł „Artist of the Year” przyznawany przez International Classical Music Awards.

Lindberg prawykonał ponad 300 utworów na puzon, w tym ponad 135 koncertów, wydał ponad 150 albumów solowych i jest bohaterem międzynarodowego konkursu swojego imienia. Był także wybrany puzonistą stulecia obok Milesa Davisa i Louisa Armstronga.

Obok legendarnej kariery solistycznej Lindberg rozwija również działalność dyrygencką – występował m.in. w Musikverein, Suntory Hall, Salzburg Festspielhaus i Beijing NCPA, dyrygując takimi orkiestrami jak Royal Liverpool Philharmonic, Royal Flemish Philharmonic, Beijing Symphony Orchestra, czy New Zealand Symphony Orchestra.

Był dyrektorem artystycznym czterech orkiestr: Nordic Chamber Orchestra, Swedish Wind Ensemble, Arctic Philharmonic, i Israel NK Orchestra, prowadząc z nimi liczne nagrania, tournée (m.in. Japonia) i występy na prestiżowych festiwalach.

Jako kompozytor Lindberg stworzył ponad 50 utworów zamówionych przez zespoły z całego świata – od Chicago Symphony Orchestra po Taipei Symphony Orchestra i Royal Stockholm Philharmonic. Jego podejście do komponowania jest intuicyjne i osobiste: „Nie piszę w żadnym konkretnym stylu – po prostu spisuję to, co słyszę w głowie i duszy.”

W 2019 roku założył własną wytwórnię European Gramophone, z którą wydał nagrania wielu znanych orkiestr z Europy i Ameryki Południowej.

Eric Miyashiro
Eric Miyashiro
Eric Miyashiro
trąbka

Eric Miyashiro urodził się w Honolulu na Hawajach, jako syn Amerykanina i Japonki.

Jego ojciec był profesjonalnym trębaczem w słynnej Royal Hawaiian Band, a matka – zawodową tancerką i aktorką z Tokio. Od najmłodszych lat Eric był silnie inspirowany przez ojca i szybko zainteresował się muzyką w różnych stylach.

Naukę muzyki rozpoczął już w szkole podstawowej, a do ósmej klasy osiągnął tak wysoki poziom, że ojciec podarował mu zestaw trąbek (Es, D oraz piccolo w B), co umożliwiło mu wczesne opanowanie partii barokowych w wysokim rejestrze. Po studiach w Berklee College of Music rozpoczął światową karierę jako trębacz leadowy, grając z takimi artystami jak Buddy Rich, Woody Herman, Stevie Wonder czy Tower of Power, oraz z wieloma wykonawcami jazzowymi, popowymi i klasycznymi.

Dziś Eric Miyashiro mieszka w Tokio i jest uznawanym na całym świecie trębaczem – zarówno jako wirtuoz partii leadowych, jak i klasyczny muzyk symfoniczny. Prowadzi własne big bandy: EM Band oraz Blue Note Tokyo All Star Jazz Orchestra. Uczy również w czterech konserwatoriach muzycznych i jest cenionym kompozytorem oraz aranżerem.

Eric jest artystą Yamaha, konsultantem i współtwórcą modelu Yamaha YTR-8340EM Miyashiro, a także używa ustników GR, zaprojektowanych specjalnie dla niego. Nadal intensywnie koncertuje na całym świecie jako solista i pedagog.

Eda Pacaci
Eda Pacaci
Eda Pacaci
róg
waltornistka pochodząca z Turcji, od 2018 roku jest pierwszą/trzecią waltornistką Orkiestry Symfonicznej w Bazylei. W latach 2016-2018 pełniła funkcję pierwszej waltornistki w Orkiestrze Beethovena w Bonn. Wcześniej pracowała w orkiestrze Pfalztheater w Kaiserslautern w Niemczech. Edukację muzyczną rozpoczęła na Uniwersytecie Hacettepe, w Konserwatorium Państwowym w Ankarze, gdzie rozpoczęła lekcje waltorni u prof. Erola Gömürgena w wieku jedenastu lat. Później przeniosła się do klasy M. Cema Akcora. W Konserwatorium Państwowym uczęszczała do liceum i ukończyła studia licencjackie. W tym okresie zdobyła nagrody w różnych krajowych konkursach, takich jak "Młody Muzyk Roku" organizowany przez tureckie Ministerstwo Kultury oraz konkurs Yamaha Music Foundation of Europe, brała także udział w różnych międzynarodowych młodzieżowych orkiestrach. W wieku siedemnastu lat otrzymała pierwsze stałe zatrudnienie w Prezydenckiej Orkiestrze Symfonicznej w Ankarze. Pół roku później otrzymała stypendium dla Młodych Muzyków od DAAD (Niemiecka Służba Wymiany Akademickiej) i rozpoczęła studia w 2005 roku na Uniwersytecie Muzycznym i Teatralnym "Felix Mendelssohn Bartholdy" w Lipsku u prof. Thomasa Hauschilda. Po ukończeniu studiów w Lipsku podjęła studia magisterskie na kierunku muzyki kameralnej i waltorni w Hochschule Für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie u prof. Christiana Lamperta. Otrzymywała również lekcje u renomowanego nauczyciela, prof. Ericha Penzla. Dalsze doświadczenie zdobywała w orkiestrach m.in. Orkiestra Kameralna w Stuttgarcie, Staatskapelle w Halle, w Operze we Frankfurcie, Gürzenich Orchestra w Kolonii i WDR Symphony Orchestra w Kolonii. Z uwagi na ogromne oddanie młodym muzykom i wysokie kompetencje pedagogiczne, jest stale zapraszana na kursy mistrzowskie i festiwale ze względu na swoje wysokie umiejętności pedagogiczne.
Hornet Quartet
Hornet Quartet
Hornet Quartet
zespoły
Idea powstania kwartetu zrodziła się z przyjaźni, wspólnych doświadczeń muzycznych i podobnych dążeń artystycznych, ale przede wszystkim z miłości do muzyki i waltorni. Soliści czołowych orkiestr symfonicznych w Polsce – Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny i Piotr Kowalski – grają wspólnie od 2009 roku, nieustannie doskonaląc kunszt zespołowej interpretacji i jednolite brzmienie. Repertuar Hornet Quartet obejmuje głównie dzieła muzyki współczesnej oryginalnie stworzone na kwartet waltorniowy. Zespół dokonał szeregu prawykonań dzieł kompozytorów, wśród których znajdują się twórcy Kazimierz Machala, Jan Stokłosa oraz Paweł Pudło, z którym stworzył międzynarodowy i unikatowy projekt War Horns. W projekcie brali udział m.in. Stefan de Leval Jezierski (Berliner Philharmoniker, Luca Benucci (Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino), David Bonet Piris (Orquestra Sinfonica de Barcelona), Alexandru Afanasiev (Mariinsky Theatre Sankt Petersburg). Wspólna pasja do podejmowania nowych wyzwań oraz przekraczania ustalonych granic, pozwala im na ciągłe poszerzanie muzycznych horyzontów i otwieranie się na odkrywcze, awangardowe podejście do muzyki kameralnej. „(…) to doskonały zespół prezentujący świetną technikę, potężny dźwięk i znakomite wyczucie stylu. Byłem pod wielkim wrażeniem muzykalności i pasjonującej ekspresji bez zbędnego aktorstwa, które często można zauważyć wśród podobnych zespołów. Ich artyzm i pasja wynikają bezpośrednio z gry.” Lee Bracegirdle, kompozytor, dyrektor Australian Chamber Ballet, były waltornista Sydney Symphony Orchestra www.facebook.com/HornetQuartet
Sarah Slater
Sarah Slater
Sarah Slater
trąbka
Australijska trębaczka Sarah Slater jest profesorką trąbki w Hochschule Osnabrück, gdzie wykłada także muzykę kameralną i pedagogikę. Jej projekt badawczy i wykonawczy "hear her" zwraca uwagę na utwory na trąbkę i instrumenty dęte blaszane skomponowane przez kobiety, zarówno z przeszłości, jak i obecnie. W latach 2012-2019 współpracowała z Reinholdem Friedrichem w Hochschule für Musik w Karlsruhe jako jego asystentka, a także uczyła w Hochschule für Musik w Trossingen w 2016 i 2017 roku. Jest członkinią międzynarodowego zespołu instrumentów dętych blaszanych WorldBrass od 2012 roku. Występowała z Mahler Chamber Orchestra, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Lucerne Festival Brass, NDR Radiophilharmonie Hannover i Radio Symphony Orchestra Berlin. W latach 2005-2007 była akademistką, a następnie zatrudniona na kontrakcie w Nationaltheater Mannheim, a w 2009 roku w Essener Philharmoniker. Ukończyła studia u Reinholda Friedricha, Laury Vukobratovic i Klausa Bräkera, a trąbkę naturalną u Edwarda H. Tarra. Ma dwie córki: Lulamę i Adesuwę.
Michał Szczerba
Michał Szczerba
Michał Szczerba
róg

Pierwszy waltornista Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie również ukończył Akademię Muzyczną.

Doskonalił swoje umiejętności między innymi u Froydis Ree Wekre, Radovana Vlatkovica, Wolfganga Gaaga czy Thomasa Jobstla, Współpracuje z Malaysian Philharmonic Orchestra, Polską Filharmonią Kameralną, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. Koncertował także z fińską Ostrobothian Chamber Orchestra. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku.

James Thatcher
James Thatcher
James Thatcher
róg

Jeśli widzieliście hollywoodzki film w ciągu ostatnich 30 lat, są ogromne szanse, że słyszeliście majestatyczną grę Jamesa Thatchera, który jako jeden z najbardziej rozchwytywanych waltornistów  nagrał muzykę do tysięcy tytułów. Los Angeles Times

Zdobywca nagrody NARAS (Grammy), Thatcher rozpoczął karierę grając w Utah Symphony, Phoenix Symphony i Los Angeles Philharmonic. Jako solista i muzyk współpracujący grał z: London Symphony Orchestra, London Philharmonic, Cincinatti Symphony, Bolshoi Ballet, American Ballet Theatre, Royal Danish Ballet, Los Angeles Philharmonic, Los Angeles Music Center Opera oraz Opera Pacifica, żeby wymienić tylko kilka.

Thatcher nagrał również partię pierwszej waltorni w  ścieżkach dźwiękowych do tysięcy filmów nagrywając muzykę: Johna Williamsa, Jamesa Hornera, Jerry'ego Goldsmitha, Jamesa Newtona Howarda, Alana Silvestri, Danny'ego Elfmana, Hansa Zimmera, Randy'ego Newmana i wielu innych. Jego nagrania można znaleźć także na albumach Barbry Streisand, Franka Sinatry, Kenny'ego Rogersa, Dave'a Grusina, Harry'ego Connicka Jr. i Mel Torme. Thatcher obecnie podróżuje po świecie, nauczając i grając na festiwalach wspólnie z artystami takich orkiestr jak New York Philharmonic, Metropolitan Opera Orchestra, Philadelphia Orchestra i Chicago Symphony. Jego solowa płyta "Now Playing" znalazła się na liście "Must have horn cd" platformy Amazon. W tym roku, wyda kolejną płytę, na której znajdą się „Serenade” Brittena, I Koncert R.Straussa czy "Auf dem Strom" Schuberta. Nagrania dokona w Wiedniu z Vienna Chamber Orchestra.

Alan Thomas
Alan Thomas
Alan Thomas
trąbka
był pierwszym trębaczem zarówno Orkiestry Symfonicznej BBC, jak i CBSO w Birmingham pod dyrekcją Sakarim Oramo i Andrisem Nelsonsem. Jest członkiem dwóch wiodących brytyjskich grup kameralnych dętych: Onyx Brass i Septura Brass Septet. Obecnie jest pierwszym trębaczem London Mozart Players, jednocześnie nagrywa muzykę w niezliczonych ścieżkach dźwiękowych do filmów. Alan jest profesorem trąbki w Royal College of Music w Londynie oraz wykładowcą trąbki w Royal Birmingham Conservatoire, a także Narodowej Orkiestry Młodzieżowej Wielkiej Brytanii. Alan był trębaczem Europejskiej Orkiestry Młodzieżowej oraz laureatem nagrody The Philip Jones Brass Prize, Royal Overseas League i stypendium Shell/LSO, gdzie wystąpił z Koncertem na trąbkę Hummla z London Symphony Orchestra w Barbican Centre. W czasie pandemii Alan dołączył do Służby Muzycznej Royal Air Force i jest pierwszym trębaczem najważniejszej, Centralnej Orkiestry RAF-u. W tym czasie brał udział w uroczystościach pogrzebowych Jej Królewskiej Wysokości Królowej Elżbiety II i Jej Królewskiej Wysokości Księcia Edynburga, w obchodach jubileuszu platynowego, oraz był członkiem Zespołu Fanfarowego RAF-u w Opactwie Westminsterskim podczas Koronacji Króla Karola III i następującego po nim Koncertu Koronacyjnego w Zamku Windsor.
Arno Tri Pramudia
Arno Tri Pramudia
Arno Tri Pramudia
puzon

Arno Tri Pramudia jest puzonistą pochodzącym z Belgii.

Ukończył studia licencjackie w zakresie wykonawstwa muzycznego na LUCA School of Arts w Leuven, w Belgii, gdzie studiował pod kierunkiem Michela Tilkina. Studia magisterskie ukończył na Hochschule der Künste Bern, gdzie kształcił się u Iana Bousfielda.

Ostatni rok studiów w Bernie połączył ze stażem jako puzonista w Bern Symphony Orchestra.

Po ukończeniu studiów dołączył do New World Symphony, amerykańskiej akademii orkiestrowej prowadzonej przez Michaela Tilsona Thomasa w Miami Beach na Florydzie (USA), gdzie grał jako puzonista w latach 2019–2021.

Dodatkowe doświadczenie orkiestrowe zdobywał, grając z wieloma profesjonalnymi orkiestrami w Belgii, Holandii i Szwecji, a także z Royal Philharmonic w Londynie. Był również pierwszym puzonistą Gustav Mahler Youth Orchestra podczas ich wiosennego tournée w 2018 roku.

Od 2021 roku jest puzonistą tenorowym/basowym w Gothenburg Symphony Orchestra, Narodowej Orkiestrze Szwecji.

Arno jest również doświadczonym pedagogiem. Był teaching artist dla El Sistema Sweden oraz Iberacademy w Medellín, Kolumbia. Prowadził warsztaty dla dzieci z ubogich dzielnic Kapsztadu w Południowej Afryce, a podczas pandemii stworzył kursy online dla uczniów szkół średnich z rejonu metropolitalnego Miami. Odbył również rezydencje pedagogiczne w LUCA School of Arts w Leuven (Belgia) oraz na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (Polska).

Od 2023 roku uczy gry na puzonie oraz muzyki kameralnej w Högskolan för Scen och Musik, czyli na wydziale muzycznym Uniwersytetu w Göteborgu.

Jakub Waszczeniuk
Jakub Waszczeniuk
Jakub Waszczeniuk
trąbka

Ukończył z wyróżnieniem Średnią Szkołę Muzyczną w Gorzowie w klasie trąbki mgra Włodzimierza Kozłowskiego. Jest absolwentem klasy trąbki prof. Igora Cecocho (AMUZ Wrocław). W 2005 roku, jako student IV roku, rozpoczął pracę w orkiestrze Sinfonia Varsovia, w której zajmuje stanowisko pierwszego trębacza solisty. Od tamtego czasu odbył z Sinfonią Varsovią niemal tysiąc koncertów, występując w najbardziej prestiżowych salach świata. Wielokrotnie koncertował również jako solista, m.in. z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Poznańskiej, Śląskiej, Kieleckiej Gorzowskiej, Dolnośląskiej. W lipcu 2006 roku wystąpił jako solista na koncercie inauguracyjnym festiwalu Chopin i jego Europa. Wspólnie z Marthą Argerich i orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Alexandra Rabinowicha-Barakowsky’ego wykonał wówczas II Koncert na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową op. 35 Szostakowicza z którego to została wydana płyta CD.

Współpracował z wieloma orkiestrami m.in.: Malaysian Philharmonic Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Aukso, Leopoldinum, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej, Szczecińskiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Prowadzi zajęcia typu master class (m.in. ZAM Lusławice, Letnie Tortury Muzyczne Wadowice) a także webinaria. Artysta zaangażowany jest również w wiele zespołów jak Queen Symfonicznie, Sinfonia Varsovia Brass czy Polish Brass Quintet.

Oprócz muzyki klasycznej, artysta wykonuje także muzykę rozrywkową. Współpracuje z orkiestrami rozrywkowymi Zygmunta Kukli, Tomka Szymusia, Grzegorza Urbana, Daniela Nosewicza, Krzysztofa Herdzina. Bierze udział w wielu produkcjach telewizyjnych jak festiwale KFPP Opole, Top Of The Top Sopot czy Dancing With The Stars. Dokonał nagrań płytowych dla takich artystów jak m.in.: Zbigniew Wodecki, Ania Szarmach, Maryla Rodowicz, Piotr Rubik, Robert Gawliński, Krzysztof Herdzin a także kilku czołówek do programów telewizyjnych (np. 997)

Prowadzi klasę trąbki w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na stanowisku adiunkta.

Jakub Waszczeniuk jest artystą marki Schilke

Raimund Zell
Raimund Zell
Raimund Zell
róg

Urodził się w 1977 r. w Niemczech. Studiował u Michaela Höltzela w Detmold oraz u prof. Christiana-Friedricha Dallmanna w Berlinie. Był członkiem Niemieckiej Orkiestry Młodzieżowej oraz European Union Youth Orchestra. Po występach z Orkiestrą Radiową Stuttgart, Komische Oper Berlin i Staatskapelle Dresden przez niemal dziesięć lat był członkiem Gewandhausorchester w Lipsku.

Jest laureatem nagród na kilku międzynarodowych konkursach. Oprócz gry w orkiestrze prowadzi międzynarodową działalność jako kameralista, solista i nauczyciel. Przez sześć lat wykładał na Universität der Künste Berlin w klasie waltorni Christiana-Friedricha Dallmanna, w latach 2011–2012 był profesorem waltorni i muzyki kameralnej w Hochschule der Künste w szwajcarskim Bernie, w latach 2012-2015 uczył gry na waltorni na Universität für Musik und darstellende Kunst w austriackim Grazu. Od 2012 r. jest profesorem waltorni na Anton-Bruckner-Universität w Linz.

Jest profesjonalnym trenerem mentalnym, mieszka w Wiedniu.

Będzie
pięknie!

lokalizacje festiwalowe

Filharmonia Zielonogórska
Plac Powstańców Wielkopolskich 10
Uniwersytet Zielonogórski
Plac Słowiański 9
Teatr Lubuski
Al. Niepodległości 5
Galeria u Jadźki
Stefana Żeromskiego 21
Muzeum Ziemi Lubuskiej
al. Niepodległości 21
Kościół Najświętszego Zbawiciela
al. Niepodległości 28
Piekarnia Cichej Kobiety
Fabryczna 13
Hotel Ruben
Konstytucji 3 Maja
Hotel Retro
Dworcowa 41
Hotel Luna
Plac Słowiański 16
Apartamenty
Plac Słowiański 16

Filharmonia Zielonogórska

Plac Powstańców Wielkopolskich 10

Uniwersytet Zielonogórski

Plac Słowiański 9

Teatr Lubuski

Al. Niepodległości 5

Galeria u Jadźki

Stefana Żeromskiego 21

Muzeum Ziemi Lubuskiej

al. Niepodległości 21

Kościół Najświętszego Zbawiciela

al. Niepodległości 28

Piekarnia Cichej Kobiety

Fabryczna 13

Hotel Ruben

Konstytucji 3 Maja

Hotel Retro

Dworcowa 41

Hotel Luna

Plac Słowiański 16

Apartamenty

Plac Słowiański 16