Maria Badstue

Innowacyjność, pasja i wszechstronność to znaki rozpoznawcze urodzonej w Indiach duńskiej dyrygentki Marii Badstue, okrzykniętej „jedną z najlepszych współczesnych młodych duńskich dyrygentek” (Berlingske Media).

Maria Badstue, wzięta dyrygentka w krajach skandynawskich, zwłaszcza w Szwecji, Danii i Norwegii, jest laureatką prestiżowego stypendium dyrygenckiego Taki Alsop Conducting Fellowship (TACF) w latach 2019-2021, dyrektorką artystyczną i założycielką Nordic Masterclass for Conductors, a także współzałożycielką kopenhaskiego The Ørestad Klassiske MusikFestival, festiwalu muzycznego skupiającego się na młodzieży.

W sezonie 2022-23 debiutuje we Włoszech, Francji i Stanach Zjednoczonych. We Włoszech z orkiestrą z Orchestre di Padova e del Veneto, a we Francji z Orchestre Philharmonique de Nice dyrygując Sacre de Printemps Strawińskiego. W USA poprowadzi Portland Opera, dyrygując przedstawieniem THUMBPRINT Kamali Sankaram.

Wśród orkiestr, z którymi występowała gościnnie, są duńskie: Filharmonia Południowo-Duńska, Filharmonia Kopenhaska, Królewska Duńska Orkiestra, orkiestry symfoniczne z Aarhus, Odense i Aalborg, Randers Chamber Players oraz Duńska Narodowa Orkiestra Kameralna; szwedzkie orkiestry symfoniczne w Göteborg, Helsingborg i Malmö, Orkester Norden i Kristiansand Symphony; a także Orkiestra Radia Rumuńskiego.

Maria Badstue była laureatką 5. Konkursu Lovro von Matatic z Chorwacką Orkiestrą Radia i Telewizji, jest laureatką Sonning Talent Prize, Jubileuszowego Grantu Fundacji Augustinus oraz Hämeenlinna City Orchestra Stypendium dyrygenckie.

Z wykształcenia trębaczka, pracowała zawodowo jako trębaczka w Danii i Finlandii, zanim skupiła się na karierze dyrygenckiej. Wcześniej była asystentką Esy-Pekka Salonena w Philharmonia Orchestra w Londynie (sezon 2016/2017) oraz Michaela Bodera w Wiener Staatsoper (Cardillac Paula Hindemitha, 2015). Posiada tytuł magistra dyrygentury orkiestrowej uzyskany w Norweskiej Akademii Państwowej (Norwegian State Academy) oraz tytuł magistra gry na trąbce uzyskany w Duńskiej Narodowej Akademii Muzycznej (Danish National Academy of Music).

Lene Aadalen Skomedal

urodziła się w Norwegii, ale mieszka w Göteborgu w Szwecji. Jako waltornistka współpracowała z wieloma orkiestrami, między innymi z Norrlandsoperan, Filharmonią Kopenhaską, Wermland Opera, Trondheim Symphony Orchestra, grała również wiele projektów z Göteborg Symphony Orchestra, Göteborg Wind Orchestra, Helsingborgs Symphony Orchestra, Jönköpings Sinfonietta, Szwedzką Orkiestrą Kameralną, Aarhus Symphony Orchestra, Stavanger Symphony Orchestra, Norwegian Army Band, Norwegian Marine Band, Norwegian Air Force Band, Swedish Air Force Band, Swedish Marine Band, Kristiansand Symphony Orchestra, Norwegian Wind Ensemble, Dala Sinfonietta, Oscarsborg Opera.

Występuje również jako solistka i kameralistka, a także wykładowczyni kursów mistrzowskich w ramach wielu projektów i festiwali, takich jak Citguad (Hiszpania), Encuentro Internacional de Cornos (Chile), Carnaval du Cor (Niemcy). Po raz trzeci będziemy gościć ją na CORNO.

Łącząc swoją karierę muzyczną z nauczaniem autorskiego stylu jogi dla muzyków, coachingiem i technikami oddychania, uczyła w akademiach, takich jak Colburn School of Music (Los Angeles, USA), Guildhall School of Music and Drama (Londyn, Wielka Brytania ), Hochschule für Musik (Hannover, Niemcy) i wielu innych. Lene prowadziła warsztaty dla kilku profesjonalnych zespołów i orkiestr, a jej klientami są zarówno bardzo młodzi studenci, jak i światowej sławy soliści, dyrygenci i muzycy, na przykład z Filharmonii Berlińskiej, Los Angeles Philharmonic czy Concertgebouw Orchestra.

Domenico Catalano

urodzony w 1988 roku w Zug, w Szwajcarii. Ukończył studia muzyczne na Uniwersytecie Lucerne of Applied Sciences and Arts pod kierunkiem Profesora Markusa Wüesta w 2014 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Od ponad dekady kształtuje krajobraz muzyczny jako basowy puzonista, początkowo w Tonhalle Orchestra Zurich, od 2014 roku w Basel Symphony Orchestra, a od 2022 roku jako basowy puzonista w renomowanym Gewandhausorchester w Lipsku. Jego zdolność do przedstawiania puzonu basowego jako innowacyjnego i ekspresyjnego instrumentu przyniosła mu występy z takimi orkiestrami jak Swiss Youth Symphony Orchestra i Sinfonia Baden, Basel Symphony Orchestra, a także występy na międzynarodowych scenach, w tym na festiwalu Puplinge Classique i na Uniwersytecie Redlands w Kalifornii. Zaimponował również na Międzynarodowym Festiwalu Puzonowym 2018 na Uniwersytecie Iowa z „SlideSticks Trio”, które założył i prowadził przez kilka lat. W 2023 roku po raz pierwszy pojawił się w Polsce, na festiwalu Żywieckie Suwakowanie.

Artystyczna doskonałość Catalano została uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami, w tym nagrodą sponsorską Fundacji Friedla Walda w Bazylei oraz Nagrodą Pamięci Edwina Fischera. Jego zaangażowanie w edukację muzyczną znajduje odzwierciedlenie w roli poszukiwanego wykładowcy na warsztatach mistrzowskich z muzyki crossoverowej, gry orkiestrowej i muzyki kameralnej.

Kris Garfitt

Jest laureatem pierwszej nagrody (a także nagrody publiczności) Międzynarodowego Konkursu Muzycznego ARD w Monachium, Courtois Performing Artist i solo puzonistą Orkiestry Symfonicznej WDR.

Ponadto jest laureatem nagród na Royal Overseas League Music Competition 2019 w Londynie, Międzynarodowego Konkursu Solistów 2022 w Grenchen, 2019 Jeju International Music Competition, 2018 International Tenor and Bass Trombone Competition w Budapeszcie, Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych i Perkusyjnych im. Juozasa Pakalnisa 2018 w Wilnie oraz Międzynarodowym Konkursie IPV (International German Trombone Association) 2019 w Niemczech.

W 2015 roku ukończył z wyróżnieniem Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Pobierał lekcje u Erica Creesa, Petera Gane’a i Christophera Houldinga, a później u Fabrice’a Millischera z Freiburg Musikhochschule i Guilhema Kusnierka w Hochschule for Music Saar.

W latach 2016-2020 grał w Niemieckiej Orkiestrze Radiowej, a od 2021 r. w WDR Sinfonieorchester. Często występuje gościnnie jako solo puzonista z wieloma czołowymi europejskimi orkiestrami, takimi jak Concertgebouw czy Bayerische Rundfunk. Wraz z European Youth Orchestra i Gustav Mahler Jugendorchester podróżował po całym świecie, występując w takich miejscach jak Royal Albert Hall w Londynie, Salzburg Festspielhaus, hamburska Elbphilharmonie, Semperoper w Dreźnie, Filharmonia Berlińska, Rudolfinum w Pradze, La Scala w Mediolanie czy Centrum Sztuki w Seulu, a także na festiwalach, takich jak The BBC Proms i Salzburger Festspiele.

Kris wielokrotnie występował jako solista z różnymi orkiestrami (np Bayerische Rundfunk czy Monachijska Orkiestra Kameralna), a w nadchodzących sezonach zadebiutuje jako solista z orkiestrami w Niemczech, Polsce, Austrii, Hiszpanii i na Litwie. Wraz z koreańskim pianistą Seri Danem koncertuje na całym świecie. Ich debiutancki album „Kaleidoscope” ukazał się w lutym 2023 roku.

Kris jest profesorem wizytującym w Royal College of Music, a także wykładowcą na Universität der Künste (Uniwersytet Sztuki) w Berlinie.

Sebastian Berner

zwycięzca pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Maurice’a André w Paryżu w 2022 roku i obecnie pierwszy trębacz Frankfurt Radio Orchestra. Jest jednym z wiodących trębaczy na świecie w swoim pokoleniu.

Pierwsze lekcje gry na trąbce otrzymał w wieku 9 lat u Markusa Kleina. Berner był członkiem młodzieżowych orkiestr w Niemczech oraz laureatem wielu konkursów, w tym pierwszej nagrody na konkursie „Cittá di Chieri” we Włoszech w 2016 roku, drugiej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Trąbki im. Reinholda Friedricha w Lizbonie w 2016 roku, pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Bodensee w 2017 roku oraz drugiej nagrody na Europejskim Konkursie Muzycznym Lions w Montreux w 2017 roku. W latach 2013-2016 Berner studiował u Hannesa Läubina w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Następnie był studentem Reinholda Friedericha w latach 2016-2018 w Hochschule für Musik w Karlsruhe. Jako gościnny pierwszy trębacz, Berner występował z takimi orkiestrami jak Berlińska Filharmonia, Bawarska Orkiestra Radiowa oraz Bamberger Symphoniker. Był także członkiem Lucerne Festival Orchestra w latach 2019-2021. W latach 2018-2021 Sebastian Berner pełnił funkcję pierwszego trębacza w Stuttgarckiej Orkiestrze Państwowej, a w 2022 roku został pierwszym trębaczem Frankfurt Radio Orchestra.

Ryan Darke

Pierwszy trębacz Los Angeles Opera Orchestra, wykładowca trąbki w Bob Cole Conservatory na California State University Long Beach oraz wykładowca pedagogiki w Colburn Conservatory of Music.

Ryan Darke grał przez całe sezony z Baltimore Symphony Orchestra, San Diego Symphony i New World Symphony. Grał na kontraktach krótkoterminowych w Auckland Philharmonia, Filharmonią Malezyjską i Stavanger Philharmonic.

W kraju występował z San Francisco Symphony and Brass Ensemble, Saint Louis Symphony, Seattle Symphony, Detroit Symphony, Indianapolis Symphony i wieloma innymi. Z Los Angeles Philharmonic występował gościnnie jako solo trębacz, wraz z LA Philharmonic Brass Quintet wziął udział w dwóch międzynarodowych trasach koncertowych (Wenezuela i Szkocja).

Ponadto nagrał wiele sesji dla Warner Brothers, Sony, Capital Records i Fox Studios. Można go usłyszeć w wielu filmach i programach telewizyjnych, w tym Król rozrywki (The Greatest Showman), To nie wypanda (Turning Red), The Mandelorian, Mulan, Legion samobójców: The Suicide Squad, Simpsonowie, Star Trek: Picard i innych.

Jannicke Eide Ellingsen

gra na eufonium i pochodzi z Bergen w Norwegii. Pracuje w Norwegian Army Band, gdzie wygrała swoją pozycję w 2023 roku.

Jako solistka Jannicke miała okazję występować z różnymi zespołami, w tym z Krohnengen Brass Band, Eikanger-Bjørsvik, Królewskim Norweskim Zespołem Morskich Sił oraz Orkiestrą Dętą Göteborg.

Jannicke ukończyła studia w Akademii Griega w Bergen oraz w Höchschule Luzern w Szwajcarii. Jej nauczycielami podczas studiów licencjackich i magisterskich byli Grethe Tonheim, Tormod Flaten i Thomas Rüedi. Ukończyła studia z najwyższą oceną w 2015 roku.

W 2006 roku Jannicke dołączyła do czołowego zespołu dętego Eikanger-Bjørsvik, gdzie grała przez 10 lat. Podczas jej pobytu w zespole zdobyli oni pierwszą nagrodę w Norweskich Mistrzostwach Narodowych aż 7 razy.

Jannicke uczestniczyła w krajowych i międzynarodowych konkursach solistów. W 2008 roku zdobyła drugą nagrodę w Norweskim Konkursie Narodowym dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych. W 2014 roku awansowała do finału ITEC, a w 2017 roku zdobyła pierwszą nagrodę w Regionalnym Konkursie dla Instrumentów Dętych, Orkiestrowych i Perkusyjnych w Bergen.

Jannicke jest artystką firmy Adams Brass i regularnie występuje na recitalach oraz prowadzi masterclassy na całym świecie. Została zaproszona na festiwale takie jak Congreso AETYB, Galaico Brass Festival w Hiszpanii oraz LizBrass w Portugalii.

Louise Anna Pollock

Pierwsza puzonistka w Operze w Göteborgu (Szwecja) oraz wykładowca w Akademii Muzyki i Dramatu Uniwersytetu w Göteborgu. Jest laureatką licznych nagród, takich jak I Nagroda i Nagroda Publiczności na Międzynarodowym Konkursie Aeolus na Instrumenty Dęte 2016 czy prestiżowego „Stipendium des Deutschen Musikwettbewerbs” na Deutscher Musikwettbewerb 2014.
Występowała jako solistka w całej Europie z takimi orkiestrami jak Düsseldorfer Symphoniker, Zürcher Kammerorchester, Opera Orchestra Gothenburg, Bjergsted Blåsensemble czy Duisburger Philharmoniker. Przed objęciem stanowiska w Göteborgu przez trzy lata grała ze Stuttgarter Philharmoniker (Niemcy).

Jest często zapraszana do jury w konkursach oraz do prowadzenia kursów mistrzowskich. Występowała na wielu festiwalach, na przykład na Tourbon Brass Festival w Chile, Bjergsted Brass Festival Stavanger w Norwegii, Tromboholizm Music Festival Poznań czy International Trombone Festival.

Louise studiowała w Hochschule für Musik Freiburg w Niemczech u prof. Branimira Slokara, gdzie uzyskała licencjat z wyróżnieniem. Następnie studiowała u prof. Henninga Wiegräbe w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, Niemcy (Master of Music).

Jest członkiem Rady Doradców International Trombone Association.
Louise jest artystką marki Conn i gra na puzonie Conn 88H, który został zbudowany we wczesnych latach pięćdziesiątych.

Christian Lampert

Prof. Christian Lampert jest absolwentem w klasie Francesco Raselliego (Bazylea), Mahira Cakara (Stuttgart) i Ericha Penzla (Kolonia). Otrzymał różne nagrody, między innymi w konkursach muzycznych w Markneukirchen oraz w konkursie krajowym w Bonn.

Christian Lampert został pierwszym walotrnistą w Operze we Frankfurcie (1989-1996), później pełnił tę samą funkcję w Orkiestrze Radia we Frankfurcie (1996-2005). Pełnił również funkcję pierwszego walotrnisty w Orkiestrze Festiwalowej Richarda Wagnera w Bayreuth (1996-2008).

W międzyczasie, oprócz swojej kariery solowej, skupia się szczególnie na muzyce kameralnej, regularnie występuje m.in. z German Hornsound, German Brass, HR-Brass, City Brass Stuttgart, Consortium Classicum, Avalon Woodwind Quintet.

Był wykładowcą w Akademii Muzycznej w Bazylei (Szwajcaria) oraz w Akademii Muzycznej w Stuttgarcie (Niemcy) w latach 2004-2022, przeniósł się ze Stuttgartu do Berna i obecnie pełni funkcje profesorskie w Akademii Muzycznej w Bazylei oraz w Akademii Sztuk w Bernie (oba w Szwajcarii).

W 2018 roku Christian Lampert został mianowany prezydentem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego w Markneukirchen.

Radek Baborak

Waltornista i dyrygent Radek Baborák to jedna z najwybitniejszych postaci sceny muzyki klasycznej. Od początku swojej solowej kariery, ponad dwadzieścia pięć lat temu, jego niezwykłe występy muzyczne oczarowały publiczność w najważniejszych miejscach kulturalnych na całym świecie. Współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in. Danielem Barenboimem, Seiji Ozawą, Simonem Rattle, Neeme Järvi, Jamesem Levine, Vladimirem Askhenazy, Jamesem de Priest i Markiem Janowskim.

Baborák jest stałym gościem prestiżowych festiwali, takich jak: Salzburger Osterfestspiele, Pacific Music Festival, the White Nights Festival w St. Petersburgu, the Chamber Music Garden w Suntory Hall, International Music Festival w Utrechcie; Julian Rachlin and Friends w Dubrovníku; Le Pontes; Jerusalem Chamber Music Festival, Smetana’s Litomyšl i Praska Wiosna.

Jego koncerty były transmitowane przez stacje telewizyjne i radiowe m.in.: Euro Arts, BR, ARD, NHK, CT, RTVE, dokonał nagrań dla EMI, Supraphon, Exton, Arte Nova, Artesmon i Animal Music.

W latach 2003-2010 Baborák pełnił funkcję pierwszego waltornisty Filharmonii Berlińskiej.